HTML

Alternatív Innováció

Friss topikok

  • AbilityMatrix: Hello, köszi a kommentet és a kérdést. Egy mobiltelefon webshop esetében a kiszállítás, csere, gar... (2016.08.29. 18:20) Mi a CX és miben különbözik a UX-től?
  • balogh_gabor: Egy részével egyet értek, másik részével nem. :) Hiányolom a képletből a jövő generációját. A Goo... (2015.09.02. 09:06) A Google haldoklik

Címkék

3D-s mozi (1) AbilityMatrix (2) adatok (1) akkumulátor (1) Alphabet (2) Ampera (1) Android (1) apple (1) Apple (7) Apple Pay (1) árak (1) aszimmetrikus dominancia (1) autógyártás (1) autóipar (4) Becsei Áron (1) Bexei (1) Blackberry (1) bor (1) brand (2) branding (5) brand personality (1) csali hatás (1) CX (1) diszruptív (4) elektromos autó (2) email (1) Facebook (1) FMCG (1) Google (6) Google+ (1) Google Wave (1) Google Waves (1) growth hacking (1) igazság (1) imázs (1) innováció (11) iphone (1) iPhone (4) Jonathan Ive (2) kávé (1) kávéliszt (1) kék óceán (1) kérdőív (1) keynote (3) koffein (1) kommunikáció (2) konverzió (1) környezettudatosság (2) környezetvédelem (1) Linux (1) lojális (1) luxus (2) MacBook (2) MacBook Air (2) marketing (3) Microsoft (3) Microsoft Surface (2) mobile payment (1) neuromarketing (1) NFC (1) Nissan (1) Nokia (2) öko (2) okostelefon (3) olcsó (1) öntisztulás (1) Opel (1) Óra (1) paradigmaváltás (1) Paypal (1) piac (2) piackutatás (3) range anxiety (1) Raspberry PI (1) sales (1) Samsung (3) Slack (1) Sony (1) SSD (1) startup (1) storytelling (1) stratégia (5) tanácsadás (2) tanulás (1) taxissztrájk (1) termékfejlesztés (11) termékstratégia (1) Tesco (1) Tesla (4) tokaji (1) Toshiba (1) Toyota (1) TryMee (1) Uber (1) ügyfél (4) ügyfélélmény (8) ügyfélszerzés (3) user experience (1) UX (1) üzletfejlesztés (1) vásárlói elégedettség (1) vevői élmény (6) viselkedési közgazdaságtan (3) Whatsapp (1) Windows (1) Wunder (1) Wundercar (1) zöld (1) Címkefelhő

Az email vége

2014.06.06. 16:38 AbilityMatrix

 

Az elmúlt időszakban sokat gondolkodtunk azon, hogyan tudnánk a cégben a kommunikációt megváltoztatni, és elkerülni azokat a kellemetlenségeket, amit az email ma mindenkinek okoz. Kapod az emaileket „subject” [tárgy megjelölés] nélkül, visszakeresési lehetőség nélkül, és gyakorlatilag az email fiókodat elárasztják az üzenetek. Ezek lehetnek külső és belső üzenetek egyaránt [külső amikor a cég partnereitől kapunk emailt, belső, amikor a munkatársak egymás között emailben kommunikálnak].

Az egyik ok, ami miatt azt gondolom, hogy az email korszak lassan lezárul, hogy egyre több olyan alkalmazást látunk, ami az emailt vagy annak egy-egy felhasználási módját próbálja megváltoztatni. Mindez azt jelzi, hogy erre jelentős igény van. A Mail App [http://en.wikipedia.org/wiki/Mail_(application)] sikere is ezt mutatja, ami gyakorlatilag egy „to do” listát csinál az emaileidből. Példaként említhetjük a Zinboxot is, ami egy magyarországi fejlesztés [https://www.zinbox.it/]. Ők szerettek volna egy szép gmail klienst csinálni, és meg is tették.

A másik amiért azt gondolom, hogy az email az utolsókat rúgja az, hogy egy egyszerű problémamegoldásból, - mint távollévő felek közötti kommunikáció vagy gyors üzenetváltás - kommunikációs platformmá vált. Továbbá, ha megvizsgáljuk, milyen emberek kezdték használni az emailt vagy akár a mobil emailt, a termékelfogadási haranggörbét [Moore Crossing the chasm című könyve nyomán, http://www.bridgegroupinc.com/images/blog/chasm.jpg] nézve azt látjuk, hogy jelenleg már a kései elfogadás fázisában vagyunk. A metrón a 70 éves nénikék is előveszik a mobiltelefont, és emaileznek rajta. Ez azt jelenti, hogy a „lemaradók” [angolul laggards] fázisban vagyunk, amikor gyakorlatilag már mindenki emailezik.

Azt a hatalmas mennyiségű emailt amivel nap mint nap találkozunk, már nem tudjuk kezelni. A belső kommunikáció megoldására a cégnél bevezettünk egy új kommunikációs csatornát, a Slacket [https://slack.com/], míg a külső kommunikáció kezelésére a Podio [https://podio.com/site?gclid=CPHFmZ6m4L4CFSEewwodAwYAEg] nevű alkalmazást használjuk, ami tökéletesen alkalmas többek közt a projektmenedzsmenttel kapcsolatos feladatok kezelésére. A projektekbe email címeken keresztül bevonjuk az ügyfeleinket, akik így látják, hogy a különböző dokumentumok, anyagok, milyen szintű készültségben vannak. Így próbáljuk meg transzparensebbé tenni a cég működését. A Slack valójában nagyon hasonlít a Google Wave-re [http://simple.wikipedia.org/wiki/Google_Wave], azzal a különbséggel, hogy például nincsen email integráció benne. Ez egy üzenetküldő platform, amiben channelek [csatornák] vannak, ahova fájlokat tölthetünk fel, tagelhetünk [címkéket csatolhatunk fájlokhoz és csatornákhoz] és jelölhetünk meg. Gyakorlatilag a Slack az, aminek a Google Wave-nek kellett volna lennie, de senki nem hibáztatja a Google-t amiatt, hogy három éve még úgy gondolták, hogy az emailt is integrálni kell bármilyen kommunikációs folyamba.

Ma eljutottunk odáig, hogy az email alapvetően egy kifutó fázisban lévő termék vagy szolgáltatás, és most fognak megjelenni azok a diszruptív, piacot átalakító megoldások, amik már nem email alapúak lesznek. Ha belegondolunk, ilyen a Facebook. Rengeteg olyan ismerősünk van, akinek sem az email címét, sem a telefonszámát nem tudjuk, vagy nem feltétlenül van szükségünk rájuk ahhoz, hogy kommunikáljunk velük. Mert Facebookon, Instagramon vagy LinkedIn-en keresztül vesszük fel, és tartjuk a kapcsolatot velük. Simán el tudom képzelni, hogy ha a Google Glass [http://en.wikipedia.org/wiki/Google_Glass] lesz végre olyan, hogy fel is akard venni, akkor csak arcfelismerésen keresztül történő kommunikáció is lehetséges lesz. Azaz ha valakit látunk, a különböző platformokon képkeresési szolgáltatás alapján kiválasztjuk, és visszaigazolás után úgy tudunk vele kommunikálni, hogy csak az arcára emlékezünk, illetve arra is csak egy szoftver emlékezik. Mit gondoltok, vannak olyan megoldások a Slacken kívül, esetleg magyar fejlesztésben, amik erre az egész változásra hatékonyan reagálnak? Ha igen, akkor mondjátok el véleményeteket!

 

A teljes anyagot itt hallgathatjátok meg:

https://soundcloud.com/abilitymatrix/az-email-vege

 

Szólj hozzá!

Címkék: kommunikáció innováció email

A bejegyzés trackback címe:

https://abilitymatrix.blog.hu/api/trackback/id/tr466282923

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.