HTML

Alternatív Innováció

Friss topikok

  • AbilityMatrix: Hello, köszi a kommentet és a kérdést. Egy mobiltelefon webshop esetében a kiszállítás, csere, gar... (2016.08.29. 18:20) Mi a CX és miben különbözik a UX-től?
  • balogh_gabor: Egy részével egyet értek, másik részével nem. :) Hiányolom a képletből a jövő generációját. A Goo... (2015.09.02. 09:06) A Google haldoklik

Címkék

3D-s mozi (1) AbilityMatrix (2) adatok (1) akkumulátor (1) Alphabet (2) Ampera (1) Android (1) apple (1) Apple (7) Apple Pay (1) árak (1) aszimmetrikus dominancia (1) autógyártás (1) autóipar (4) Becsei Áron (1) Bexei (1) Blackberry (1) bor (1) brand (2) branding (5) brand personality (1) csali hatás (1) CX (1) diszruptív (4) elektromos autó (2) email (1) Facebook (1) FMCG (1) Google (6) Google+ (1) Google Wave (1) Google Waves (1) growth hacking (1) igazság (1) imázs (1) innováció (11) iphone (1) iPhone (4) Jonathan Ive (2) kávé (1) kávéliszt (1) kék óceán (1) kérdőív (1) keynote (3) koffein (1) kommunikáció (2) konverzió (1) környezettudatosság (2) környezetvédelem (1) Linux (1) lojális (1) luxus (2) MacBook (2) MacBook Air (2) marketing (3) Microsoft (3) Microsoft Surface (2) mobile payment (1) neuromarketing (1) NFC (1) Nissan (1) Nokia (2) öko (2) okostelefon (3) olcsó (1) öntisztulás (1) Opel (1) Óra (1) paradigmaváltás (1) Paypal (1) piac (2) piackutatás (3) range anxiety (1) Raspberry PI (1) sales (1) Samsung (3) Slack (1) Sony (1) SSD (1) startup (1) storytelling (1) stratégia (5) tanácsadás (2) tanulás (1) taxissztrájk (1) termékfejlesztés (11) termékstratégia (1) Tesco (1) Tesla (4) tokaji (1) Toshiba (1) Toyota (1) TryMee (1) Uber (1) ügyfél (4) ügyfélélmény (8) ügyfélszerzés (3) user experience (1) UX (1) üzletfejlesztés (1) vásárlói elégedettség (1) vevői élmény (6) viselkedési közgazdaságtan (3) Whatsapp (1) Windows (1) Wunder (1) Wundercar (1) zöld (1) Címkefelhő

"Piaci" tapasztalatok

2014.06.26. 09:41 AbilityMatrix

Mindig minden tréningen el szoktam mondani, hogy első lépésként mindenki menjen ki a piacra egy kicsit más szemmel és tanuljon. Ha két ugyanolyan tojást el tudnak adni 26 és 40 Ft-ért, akkor nincs minden elveszve. Ma újra eszembe jutott ez a javaslat, amikor kimentünk a Szimpla piacra a Kazinczy utcában.

Két fontos dolog történt, amiről muszáj megemlékeznünk. Az első az upsellingről szól, azaz ha már ott van a vevő, akkor még nyugodtan megpróbálhatunk eladni neki mást is, nem csak amit vett. Egyrészt már vett, tehát egy kis részét a nyereségnek beforgathatjuk marketingbe. Például vettünk egy kiló meggyet, majd kiderült, hogy a mellette levő pulton árult méz is a bácsihoz tartozik. Hát kaptunk gyorsan két kóstolót. És vettünk is az egyikből, mert éppen ízlett és fogyóban volt otthon. Egyrészt megvolt a bizalom, mert előzetesen létrejött egy tranzakció köztünk. Tehát már nem a nulláról kellett kezdeni. Másrészt kaptunk egy "teasert" a kóstoló formájában. És utána vettünk.

A másik eset ennél sokkal izgalmasabb volt. Sajt. Én ugye nem ehetek sajtot, de ez nem tántorított el minket a sajt vásárlástól. Egyfelől természetesen ha már elég sokáig állsz ott, kicsit döntésképtelen módon akkor jön a kóstoló. Aztán jönnek a különlegességek. Sajt chips, ami sima vékonyra kiterített füstölt mozzarella. Ennek története van: a családban sok chips és egyéb egészségtelen rágcsálnivaló fogyott, ezért gondoltak egyet és csináltak nagyon vékony rágcsálnivaló sajtot. Sima mozzarella, egy kicsit más formában és egy egészen egyedi történettel.

A másik sajt egy töltött sajt volt: szalámi és lilahagyma. Egyszerű különlegesség. Úgyis sokszor együtt eszed a jó sajtot a szalámival és hagymával, miért ne próbálnád ki. A zárt batyuban nem látod mi van, de rögtön kedvet kapsz hozzá, ha felvágják. Látod a beltartalmat. Állítólag nagyon finom volt, vettünk abból is egy fél batyut. És közben megkaptuk a termékfejlesztéssel kapcsolatos oktatást. Vértesi erdő, első vágásból származó bükk forgácson füstölve. Azért nem egyenletes a színe, mert sem páclét, sem más anyagokat nem használnak és ha fúj a szél, még a zárt füstölőben sem lesz egyenletes az eloszlás. Most már tudjuk, hogy ha ízlik, akkor miért lesz finomabb. Ízlett.

 A fenti példákból jól látható, hogy hogyan működik az ingyenes bemutató darab, a tesztelés, kipróbálás, az upselling, a tudatos vevő képzés és pozicionálás, a bundle és még sok-sok egyéb technika. Nem gondolom, hogy ezeket mind tudatosan alkalmazzák vagy találták ki, de egy részét talán. Viszont Te mindenhol elleshetsz trükköket és az email marketinges tréningek helyett néha elég ha felemeled a fenekedet és kimész a piacra tanulni.

Ps: és a megfelelő csatorna segít az árazás kialakításában, validálásában: a Szimpla egy felkapott, termelői piac, ha ott árulsz akkor automatikusan az a kép alakul ki rólad, hogy minőségi amit csinálsz, ami persze nem feltétlenül igaz, de ez már egy másik poszt.

 

Szólj hozzá!

Címkék: piac tanulás

A bejegyzés trackback címe:

https://abilitymatrix.blog.hu/api/trackback/id/tr586419769

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.