HTML

Alternatív Innováció

Friss topikok

  • AbilityMatrix: Hello, köszi a kommentet és a kérdést. Egy mobiltelefon webshop esetében a kiszállítás, csere, gar... (2016.08.29. 18:20) Mi a CX és miben különbözik a UX-től?
  • balogh_gabor: Egy részével egyet értek, másik részével nem. :) Hiányolom a képletből a jövő generációját. A Goo... (2015.09.02. 09:06) A Google haldoklik

Címkék

3D-s mozi (1) AbilityMatrix (2) adatok (1) akkumulátor (1) Alphabet (2) Ampera (1) Android (1) apple (1) Apple (7) Apple Pay (1) árak (1) aszimmetrikus dominancia (1) autógyártás (1) autóipar (4) Becsei Áron (1) Bexei (1) Blackberry (1) bor (1) brand (2) branding (5) brand personality (1) csali hatás (1) CX (1) diszruptív (4) elektromos autó (2) email (1) Facebook (1) FMCG (1) Google (6) Google+ (1) Google Wave (1) Google Waves (1) growth hacking (1) igazság (1) imázs (1) innováció (11) iphone (1) iPhone (4) Jonathan Ive (2) kávé (1) kávéliszt (1) kék óceán (1) kérdőív (1) keynote (3) koffein (1) kommunikáció (2) konverzió (1) környezettudatosság (2) környezetvédelem (1) Linux (1) lojális (1) luxus (2) MacBook (2) MacBook Air (2) marketing (3) Microsoft (3) Microsoft Surface (2) mobile payment (1) neuromarketing (1) NFC (1) Nissan (1) Nokia (2) öko (2) okostelefon (3) olcsó (1) öntisztulás (1) Opel (1) Óra (1) paradigmaváltás (1) Paypal (1) piac (2) piackutatás (3) range anxiety (1) Raspberry PI (1) sales (1) Samsung (3) Slack (1) Sony (1) SSD (1) startup (1) storytelling (1) stratégia (5) tanácsadás (2) tanulás (1) taxissztrájk (1) termékfejlesztés (11) termékstratégia (1) Tesco (1) Tesla (4) tokaji (1) Toshiba (1) Toyota (1) TryMee (1) Uber (1) ügyfél (4) ügyfélélmény (8) ügyfélszerzés (3) user experience (1) UX (1) üzletfejlesztés (1) vásárlói elégedettség (1) vevői élmény (6) viselkedési közgazdaságtan (3) Whatsapp (1) Windows (1) Wunder (1) Wundercar (1) zöld (1) Címkefelhő

A Samsung még mindig nem érti

2014.07.14. 16:41 AbilityMatrix


Az okostelefon és táblagép piac két óriásának harca pontosan megmutatja, hogy mi az ami a megkérdőjelezhetetlenül sikeres és a talán sikeres cégek közötti különbséget adja.

Bár lehet, hogy ezzel a véleményemmel sokan vitatkoznak, de az elmúlt évek bebizonyították, hogy a Samsung a világ egyik legjobb technológiai cége. Már ami a technológiai fejlesztéseket, gyártási minőséget jelenti. Nem véletlenül tud az Apple annyira nehezen elszakadni a Samsungtól és tér vissza időről időre a Samsung alkatrészeihez a saját eszközei esetén is. A Samsung talán technológiai fejlesztés terén is megelőzi az Apple-t, bár az elmúlt egy évben ez a különbség mintha csökkenni vagy megfordulni látszana. Hogyan lehet mégis, hogy az a cég, ami az Apple technológiai beszállítója, mégis küzd?

Nézzük meg a reklámokat. A Samsung folyamatosan az Apple felhasználóit teszi nevetség tárgyává, ami nem feltétlenül gusztusos, de hát az Apple lehet az utolsó, aki ezért követ vethet bárkire. Ennél viszont sokkal többről árulkodik az, hogy egy technológiailag vezető cég nem képes a technikai tudást valódi, tartós üzleti előnnyé kovácsolni. Ez a szakadék a lehetőség és a valódi teljesítmény között a felhasználókról szól. Leginkább az Ő megértésüknek a hiányáról.

Ha az Apple elkészíti az ujjlenyomat olvasót, akkor a Samsung is megcsinálja. Ha az Apple négy magos processzorral rukkol ki, akkor hamarosan a Samsung rálicitál. Évek óta megy a "cicaharc" anélkül, hogy a Samsung valódi, súlyos konkurensként tudna a piacon megjelenni. Pedig minden lehetősége meglenne hozzá.

Az Apple-t nem azért szeretik vagy utálják az emberek, mert nem tud valódi multitaskot vagy mert olyan az akksija, amilyen, vagy hogy nem lehet benne memóriát cserélni, esetleg a kijelző kontrasztaránya miatt. Ezek technológiai adottságok, képességek, amelyek vagy számítanak az élmény szempontjából vagy nem. Az, hogy kinek mi számít, leginkább a felhasználás módjától függ. Ha a telefon design tárgy és a státuszszimbólum szerepét tölti be, akkor nincs jelentősége semminek, csak a megjelenésnek. Ha a telefont folyamatosan extrém körülmények között használod, akkor csak a strapabírósága számít, beleértve az akksi üzemidőt. Ezek a legtöbb esetben nem úgy jelennek meg, hogy valaki egy feature listával a kezében rohangál, ismerve a felhasználási esetet vagy eseteit. De akkor hogy?

Már nagyon régóta vannak kutatások, amik azt támasztják alá, hogy bármilyen helyzetben valójában érzelmi döntéseket hozunk. Ezeket az érzelmeket a legtöbben úgy azonosítják, hogy a marketing által keltett érzelmek, ami csak részben igaz. A valóság az, hogy a marketing üzen valamit, amit aztán a termék vagy meg is mutat nekünk vagy éppen cáfol. A Samsung viszont nem üzen semmit. Egyáltalán nincsen semmi azonosítható üzenet. Hangulata van, érzetek, benyomások vannak, de olyan érték, amit meg lehet érteni, nincsen. Ez teljesen testidegen a Samsung számára. Elég megnézni a reklámanyagokat: hangulatosak, divatosak, fiatalosak, de mégis semmilyenek.

Az Apple üzenete azonban elég jól megfogható: szép, stílusos, könnyed, egyszerű, mégis határtalan lehetőségeket ad. És talán ez utóbbit nem nagyon tudja a legtöbb felhasználó reprodukálni, de az első négy érzés végig veled van, amikor használod az Apple készüléket. Bármelyiket. Tele vannak élethelyzetekkel, példákkal, azonnal tudod, hogy ott használható. Nem csak azt, hogy mikor, hanem hogy milyen érzés lesz használnod. Mindezt általában a feature bemutatása nélkül.

Az Apple ennél sokkal több dolgot is mondhatna magáról (pl. hogy biztonságos-lásd ujjlenyomatolvasó, megbízható - lásd nem fagy le, hatékony - nincs betanulási idő, nincsen felesleges support igény), de ezeket csak bizonyos célszegmensekben alkalmazza. Jól felismeri, hogy melyik piacok, mely élethelyzetek, milyen szubjektív értékeket igényelnek, és azokat hogyan lehet a legjobban bemutatni, akár a tartalmon, akár az életérzésen keresztül. Ez a fajta tudatos termékfejlesztés és termékpozicionálás különbözteti meg az Apple-t mindenki mástól. És teszi tartósan sokkal sikeresebbé és sokkal kevésbé kiszolgáltatottá, mint a konkurenseit.

Egy technológiai cégnek túl kell lépnie a műszaki tartalmon, de az sem működik, hogy üres marketing üzenetekkel bombázzuk a vevőket. A technológiai és ipari termékek a használattal hatnak az érzelmekre és ennek tudatos tervezése és kivitelezése különbözteti meg a sikeres terméket az újabb technológiai újítástól. Tanulj a Samsungtól és ismerd fel, hogy a technológiai újítás nem fog piacvezetővé tenni. Önmagában sohasem.

Mi ilyen, az érzelmi hatást tudatosan beépítő terméktervezést és értékesítési szemléletet adunk minden ügyfelünknek. Ezt hívjuk érzelmi alapú termékfejlesztésnek. A hiteles, érzelmi alapon is működő termékeké és szolgáltatásoké a jövő! Csatlakozz hozzánk Facebookon vagy Linkedin-en.

 

Samsung reklám:

https://www.youtube.com/watch?v=sXNaRYMNprE

 

Ipad reklám

https://www.youtube.com/watch?v=jiyIcz7wUH0

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://abilitymatrix.blog.hu/api/trackback/id/tr666508013

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.