HTML

Alternatív Innováció

Friss topikok

  • AbilityMatrix: Hello, köszi a kommentet és a kérdést. Egy mobiltelefon webshop esetében a kiszállítás, csere, gar... (2016.08.29. 18:20) Mi a CX és miben különbözik a UX-től?
  • balogh_gabor: Egy részével egyet értek, másik részével nem. :) Hiányolom a képletből a jövő generációját. A Goo... (2015.09.02. 09:06) A Google haldoklik

Címkék

3D-s mozi (1) AbilityMatrix (2) adatok (1) akkumulátor (1) Alphabet (2) Ampera (1) Android (1) apple (1) Apple (7) Apple Pay (1) árak (1) aszimmetrikus dominancia (1) autógyártás (1) autóipar (4) Becsei Áron (1) Bexei (1) Blackberry (1) bor (1) brand (2) branding (5) brand personality (1) csali hatás (1) CX (1) diszruptív (4) elektromos autó (2) email (1) Facebook (1) FMCG (1) Google (6) Google+ (1) Google Wave (1) Google Waves (1) growth hacking (1) igazság (1) imázs (1) innováció (11) iphone (1) iPhone (4) Jonathan Ive (2) kávé (1) kávéliszt (1) kék óceán (1) kérdőív (1) keynote (3) koffein (1) kommunikáció (2) konverzió (1) környezettudatosság (2) környezetvédelem (1) Linux (1) lojális (1) luxus (2) MacBook (2) MacBook Air (2) marketing (3) Microsoft (3) Microsoft Surface (2) mobile payment (1) neuromarketing (1) NFC (1) Nissan (1) Nokia (2) öko (2) okostelefon (3) olcsó (1) öntisztulás (1) Opel (1) Óra (1) paradigmaváltás (1) Paypal (1) piac (2) piackutatás (3) range anxiety (1) Raspberry PI (1) sales (1) Samsung (3) Slack (1) Sony (1) SSD (1) startup (1) storytelling (1) stratégia (5) tanácsadás (2) tanulás (1) taxissztrájk (1) termékfejlesztés (11) termékstratégia (1) Tesco (1) Tesla (4) tokaji (1) Toshiba (1) Toyota (1) TryMee (1) Uber (1) ügyfél (4) ügyfélélmény (8) ügyfélszerzés (3) user experience (1) UX (1) üzletfejlesztés (1) vásárlói elégedettség (1) vevői élmény (6) viselkedési közgazdaságtan (3) Whatsapp (1) Windows (1) Wunder (1) Wundercar (1) zöld (1) Címkefelhő

Vajon a zöld termék is termék?

2014.07.24. 15:49 AbilityMatrix

green_post.jpg

Az alábbi bejegyzés az én véleményem, ahogy én látom a történeteket, csak nyilvános információra alapoztam.

Tom Szakyt többször volt szerencsém személyesen is meghallgatni, már évekkel azelőtt, mielőtt igazán ismertté vált. A mai bejegyzésemben arról lesz szó, hogy mi az, amitől ő profitábilis zöld vállalkozást tud csinálni, ráadásul mindezt világméretben.

Kezdjük egy kicsit messzebbről. Időről időre engedek a csábításnak és vállalok olyan felkéréseket, amelyek inkább csak lelkileg töltenek fel, közvetlen anyagi haszonnal nem kecsegtetnek. Támogatok közvetlenül és a cégen keresztül is alapítványokat, segítek a képzésekben (pl. a WWF-nek), illetve részt veszek inkubációs tréningeken; szinte kizárólag non-profit vagy zöld témában.

Amikor ilyen cégeket tanítok termék- vagy szolgáltatásfejlesztésre, számos esetben kerülök szembe a nagyon szeretetreméltó naivitásukkal, amikor arról beszélünk, hogy kik a vevők vagy hogy miért fogják megvásárolni a terméküket (ami lehet szolgáltatás is, de most az egyszerűség kedvéért minden termék). Ilyenkor szinte mindig elhangzik a környezettudatosság, a fenntarthatóság, a jövő védelme. És én ilyenkor válok egyik percről a másikra egy értetlenkedő és kötekedő előadóvá.

Mert közlöm mindenkivel, hogy ezek az embereket valójában nem érdeklik. Szinte kivétel nélkül mindenkit hidegen hagynak. Természetesen elmondják, hogy ők is és a barátaik is környezetvédők, és általában kiderül, hogy még csak véletlenül sem hallottak Tom Szakyról. Miért fontosak ezek a jelek?

Pár dologról árulkodnak. Az első, hogy ezek az alapítók, ötletgazdák nincsenek azzal tisztában, hogy általában a környezettudatos vásárló, mint olyan nem létezik, vagy ha igen, akkor is nagyon kis számosságú közösség. Arról is árulkodik, hogy az életükben általában nincsenek megélhetési gondok. Rengeteg ember él az élet peremén. Nekik nem az a legfontosabb, hogy környezettudatosan éljenek, hanem, hogy éljenek. Ők azok, akik pontosan tudják, mi, hol és mennyibe kerül, utaznak nagy távolságokat, csak hogy spóroljanak. És nem azért utaznak tömegközlekedéssel, mert környezettudatosak, hanem mert nincs kocsijuk.

Ha pedig eljutunk addig a rétegig, aki már túl van a fizikai szükségleteken és "megengedheti" magának, hogy környezettudatos legyen, nos, ott is gyakran kiderül, hogy ez csak a máz. Ahhoz, hogy valódi vevőket szerezz a piacról és támogatások, pályázatok és mecénások nélkül fenn tudd tartani magad, tudnod kell, hogy miért vásárolnak tőled az emberek. Mi az, amit adni tudsz nekik? És ezek puha dolgok: frissesség, kényelem, biztonság. Frissesség, hogy tudja, az erkélyre vásárolt önfenntartó kiskertben szedett paradicsomnak azért olyan az íze, mert most szedte. Biztonság, hogy semmilyen vegyszer nincsen benne.

A környezettudatosság, az öko-tudat csak egy álca, egy máz. A valódi vásárlási motivációk pont ugyanúgy értelmezhetőek, kereshetőek és ugyanúgy is kell rájuk építeni, mint bármely más termék esetében. Vagy mehetsz vissza pályázni és panaszkodni, hogy az emberek nem elég környezettudatosak. Mindenkinek sokkal jobb lenne azonban sok olyan zöld innováció, ami piaci alapon képes megélni, munkahelyeket teremteni és úgy megélhetést biztosítani neked vagy másoknak, hogy közben abszolút, vitathatatlan értéket termelsz.

És hogy jön ide Tom Szaky? Ők a nagy cégekkel közösen dolgoznak. A nagy cégeknek jó imázst és olyan marketing megjelenést biztosítanak, amit ugyanakkora összeg más módon történő felhasználásával ( pl.: hirdetésekkel) nem tudnának elérni. A kezdeményezéseik pozitív fényben tüntetik fel a cégeket és nagyobb sajtót jelentenek, mint egy kampány.

És még egy adalék: ha zöld céget építesz, és legközelebb találkozunk, a belépő, hogy tudd, ki Tom Szaky és jobban ismerd az előadásait, a munkásságát, mint én. Ha hiszel benne vagy neki, akkor azért, ha másként akarod csinálni, akkor azért. Jelenleg bármit is akarsz zöld innováció fronton, ő a léc, amit neked is meg kell ugranod.

Mi ilyen, az érzelmi hatást tudatosan beépítő terméktervezést és értékesítési szemléletet adunk minden ügyfelünknek. Ezt hívjuk érzelmi alapú termékfejlesztésnek. A hiteles, érzelmi alapon is működő termékeké és szolgáltatásoké a jövő! Csatlakozz hozzánk Facebookon vagy Linkedin-en.

 

http://okokapitalista.hvg.hu/2014/3/2/a-globalissa-valas-kihivasai/

Szólj hozzá!

Címkék: zöld innováció környezetvédelem öko termékfejlesztés környezettudatosság

A bejegyzés trackback címe:

https://abilitymatrix.blog.hu/api/trackback/id/tr36540493

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.