HTML

Alternatív Innováció

Friss topikok

  • AbilityMatrix: Hello, köszi a kommentet és a kérdést. Egy mobiltelefon webshop esetében a kiszállítás, csere, gar... (2016.08.29. 18:20) Mi a CX és miben különbözik a UX-től?
  • balogh_gabor: Egy részével egyet értek, másik részével nem. :) Hiányolom a képletből a jövő generációját. A Goo... (2015.09.02. 09:06) A Google haldoklik

Címkék

3D-s mozi (1) AbilityMatrix (2) adatok (1) akkumulátor (1) Alphabet (2) Ampera (1) Android (1) apple (1) Apple (7) Apple Pay (1) árak (1) aszimmetrikus dominancia (1) autógyártás (1) autóipar (4) Becsei Áron (1) Bexei (1) Blackberry (1) bor (1) brand (2) branding (5) brand personality (1) csali hatás (1) CX (1) diszruptív (4) elektromos autó (2) email (1) Facebook (1) FMCG (1) Google (6) Google+ (1) Google Wave (1) Google Waves (1) growth hacking (1) igazság (1) imázs (1) innováció (11) iphone (1) iPhone (4) Jonathan Ive (2) kávé (1) kávéliszt (1) kék óceán (1) kérdőív (1) keynote (3) koffein (1) kommunikáció (2) konverzió (1) környezettudatosság (2) környezetvédelem (1) Linux (1) lojális (1) luxus (2) MacBook (2) MacBook Air (2) marketing (3) Microsoft (3) Microsoft Surface (2) mobile payment (1) neuromarketing (1) NFC (1) Nissan (1) Nokia (2) öko (2) okostelefon (3) olcsó (1) öntisztulás (1) Opel (1) Óra (1) paradigmaváltás (1) Paypal (1) piac (2) piackutatás (3) range anxiety (1) Raspberry PI (1) sales (1) Samsung (3) Slack (1) Sony (1) SSD (1) startup (1) storytelling (1) stratégia (5) tanácsadás (2) tanulás (1) taxissztrájk (1) termékfejlesztés (11) termékstratégia (1) Tesco (1) Tesla (4) tokaji (1) Toshiba (1) Toyota (1) TryMee (1) Uber (1) ügyfél (4) ügyfélélmény (8) ügyfélszerzés (3) user experience (1) UX (1) üzletfejlesztés (1) vásárlói elégedettség (1) vevői élmény (6) viselkedési közgazdaságtan (3) Whatsapp (1) Windows (1) Wunder (1) Wundercar (1) zöld (1) Címkefelhő

A nagy Apple konteó

2014.07.31. 15:47 AbilityMatrix

ipodnano6th-slim.jpgA mostani Apple szabadalmi hír kapcsán újra eszembe jutott egy nagyjából két éve házon belül megfogalmazott konteó, miszerint az Apple valójában azért vonta ki a forgalomból a 6. generációs iPod nanót, hogy ne a vásárlók csinálják meg az órát. Személyes véleményem, hogy a legjobb iPod volt, mert a kijelző miatt a szubjektív élvezeti értéke sokkal nagyobb volt, mint a Shuffle verziónak.

Hogyan lett ebből óra? Úgy, hogy valójában ezt már akkor nagyon sokan óraként használták. Nyilván - mivel Apple eszközről beszélünk - adta magát, hogy jól nézett ki. A kezdeti egy-két, főleg otthoni, igénytelen megoldás mellett idővel olyan profi és igényes szíj megoldások is születtek, amibe szinte besimult az óra, illetve az iPod. Persze nem volt igazi óra, de nagyon közel állt hozzá mind a formája, mind a mérete, - és természetesen képes volt egy ízléses óra megjelenítésére is. Így:

http://apple.kingsgo.com/23296-hon-hai-foxconn-invents-ipod-nano-wrist-watch-band.html

A képek természetesen a jó perspektívából készültek, mivel a klasszikus csíptető a másik oldalról látszik, és úgy azért kevésbé esztétikus. Ezen kívül több száz egyéb megoldással lehetett csuklóra szíjazni a 6. generációs iPod nanot. Természetesen nem kapcsolódotta telefonhoz, de igazából ez csak az operációs rendszeren múlott. Ezt az okosórát valójában nem az Apple találta fel vagy fejlesztette ki, hanem a felhasználók.

Egyszerűen annyira nyilvánvalóan adta magát ez a fajta viselés, függetlenül a funkcionalitástól, hogy csoda, az Apple-nél nem ugrottak rá erre. Azt gondolom, hogy azért házon belül rájöttek, hogy nehéz lesz úgy órát eladni, hogy valójában már van egy, még ha az élvezeti értéke, kihasználhatósága valószínűleg kisebb, mint a piacra kerülő terméknek. És valószínűleg technikai okai is voltak, mivel erre a kijelző méretre optimalizálni az iOS-t külön munka. Ez önmagában még valószínűleg vállalható lenne, de egy folyamatosan egyre kisebb értékesítést produkáló termékcsalád esetében akár gazdasági megfontolások is vezethettek a termék megszüntetéséhez.

Egy 3 évvel ezelőtt beadott szabadalom természetesen  semmilyen támpontot nem ad, azontúl, hogy jól lehet pletykálkodni, de azt gondolom, hogy ha az Apple csak négyzet alapú órával rukkol ki, akkor egy jól kitalált kerek alapú órával simán meg lehet szorítani. Mert az óra még mindig kerek.

Ti mit gondoltok, az Apple szándékosan, a későbbi iWatch miatt vette ki a kínálatból a kicsi, kijelzős iPod-ot, vagy csak simán a szűkülő piac miatt?

Mi ilyen, az érzelmi hatást tudatosan beépítő terméktervezést és értékesítési szemléletet adunk minden ügyfelünknek. Ezt hívjuk érzelmi alapú termékfejlesztésnek. A hiteles, érzelmi alapon is működő termékeké és szolgáltatásoké a jövő! Csatlakozz hozzánk Facebookon vagy LinkedIn-en.

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://abilitymatrix.blog.hu/api/trackback/id/tr56561951

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.