HTML

Alternatív Innováció

Friss topikok

  • AbilityMatrix: Hello, köszi a kommentet és a kérdést. Egy mobiltelefon webshop esetében a kiszállítás, csere, gar... (2016.08.29. 18:20) Mi a CX és miben különbözik a UX-től?
  • balogh_gabor: Egy részével egyet értek, másik részével nem. :) Hiányolom a képletből a jövő generációját. A Goo... (2015.09.02. 09:06) A Google haldoklik

Címkék

3D-s mozi (1) AbilityMatrix (2) adatok (1) akkumulátor (1) Alphabet (2) Ampera (1) Android (1) apple (1) Apple (7) Apple Pay (1) árak (1) aszimmetrikus dominancia (1) autógyártás (1) autóipar (4) Becsei Áron (1) Bexei (1) Blackberry (1) bor (1) brand (2) branding (5) brand personality (1) csali hatás (1) CX (1) diszruptív (4) elektromos autó (2) email (1) Facebook (1) FMCG (1) Google (6) Google+ (1) Google Wave (1) Google Waves (1) growth hacking (1) igazság (1) imázs (1) innováció (11) iphone (1) iPhone (4) Jonathan Ive (2) kávé (1) kávéliszt (1) kék óceán (1) kérdőív (1) keynote (3) koffein (1) kommunikáció (2) konverzió (1) környezettudatosság (2) környezetvédelem (1) Linux (1) lojális (1) luxus (2) MacBook (2) MacBook Air (2) marketing (3) Microsoft (3) Microsoft Surface (2) mobile payment (1) neuromarketing (1) NFC (1) Nissan (1) Nokia (2) öko (2) okostelefon (3) olcsó (1) öntisztulás (1) Opel (1) Óra (1) paradigmaváltás (1) Paypal (1) piac (2) piackutatás (3) range anxiety (1) Raspberry PI (1) sales (1) Samsung (3) Slack (1) Sony (1) SSD (1) startup (1) storytelling (1) stratégia (5) tanácsadás (2) tanulás (1) taxissztrájk (1) termékfejlesztés (11) termékstratégia (1) Tesco (1) Tesla (4) tokaji (1) Toshiba (1) Toyota (1) TryMee (1) Uber (1) ügyfél (4) ügyfélélmény (8) ügyfélszerzés (3) user experience (1) UX (1) üzletfejlesztés (1) vásárlói elégedettség (1) vevői élmény (6) viselkedési közgazdaságtan (3) Whatsapp (1) Windows (1) Wunder (1) Wundercar (1) zöld (1) Címkefelhő

Okosóra vagy divatcikk?

2014.08.07. 15:30 AbilityMatrix

oras-poszthoz-2_1.png

 

Forrás: https://www.behance.net/baloghgabor

A korábbi diszruptív innovációkról szóló podcastunkban már volt szó arról, hogy mennyire fontos, hogy ha egy piacot át akarunk alakítani, akkor legalább külsőleg törekedjünk arra, hogy a bevezetésre kerülő termék úgy nézzen ki, mint az, amit meg akarunk változtatni. Jelen esetben egy óra legyen óra. Miért ismételjük meg ezt a triviális állítást?

Azért, hogy ebből az aspektusból vizsgáljuk meg, hogy mi történik az Apple háza táján. Az Apple (elvileg az áruházakért (retail and online) felelős alelnöknek) elhozta a Burberrytől Angela Ahrendts-t. Mostani legfrissebb igazolása a TAG Heuer óramárka értékesítési vezetője. Nyilván az okosóra várható indítása miatt.

Ez a két igazolás pontosan megmutatja, miben különbözik az Apple az összes konkurens cégtől.Lehet egy okosórát hagyományos elektronikai cikként értékesíteni. Ekkor telefon mellé teszed ki, műszaki paraméterekkel fogod reklámozni és nagyjából pont úgy is fog kinézni, mint egy félbehagyott technológiai kütyü. Vagy felvehetsz olyan embereket, akik a divattal és egyáltalán az óra biznisszel foglalkoznak és megértheted, hogy amit Te tudsz technológiailag, azok közül mi az ami divat és mi az ami technológia. Hogy hogyan fedheted el azokat a technológiai paramétereket amik szükségtelenek, vagy esetleg akár visszatetszést is kelthetnek. Hogy mi az, amit meg kell mutatni, mert egyezik az emberek órával kapcsolatos érzékelésével, órával azonosított elképzelésével. Mi az, amit nem szabad hangsúlyozni, mert inkább kütyüre emlékeztet és nem egy divatcikk órára. Hogyan kell beszélni az eladóknak, hogyan kell az értékesítési csatornát és a marketinget felépíteni egy óra esetében? Ezt nyilván egy olyan ember, aki a divatból vagy az óraiparból jött kihúzza a kisujjából.

Ez a fajta szimbiózis, azaz az iparági tapasztalatok ötvözése, az Apple technológiai és design képességeivel lehetőséget biztosít arra, hogy egy látszólag ugyanolyan termék, mint a konkurencia terméke egészen más pozicionálásban, más üzenettel jelenjen meg. Nem mondom, hogy az Apple órája kevesebbet fog tudni, de meg lennék lepve, ha feature szinten megjelenésekor a legtöbbet tudná. Szerintem nem fogja. Abban biztos vagyok viszont, hogy a Samsungnál meg fogják kaparni magukat, hogy egy technológiailag semennyire vagy csak részben jobb termék hogyan lehet a vágy tárgya, egy instant get”.

Természetesen ettől még lehet, hogy nagyon nagy bukás vagy csalódás lesz az Apple órája, de ami biztos, hogy ők tudatosan építik fel azt a csapatot, ami a megváltoztatni kívánt piac tudására alapozva, azokba a csatornákba, hasonló módszerekkel fog egy teljesen új terméket bevezetni. Az Apple tudatosan csinál érték és érzés alapú termékfejlesztést, ez benne van a cég DNS-ben. Mindenki másnak pedig ott az AbilityMatrix.

Mi ilyen, az érzelmi hatást tudatosan beépítő terméktervezést és értékesítési szemléletet adunk minden ügyfelünknek. Ezt hívjuk érzelmi alapú termékfejlesztésnek. A hiteles, érzelmi alapon is működő termékeké és szolgáltatásoké a jövő! Csatlakozz hozzánk Facebookon vagy Linkedin-en.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://abilitymatrix.blog.hu/api/trackback/id/tr126579133

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.