HTML

Alternatív Innováció

Friss topikok

  • AbilityMatrix: Hello, köszi a kommentet és a kérdést. Egy mobiltelefon webshop esetében a kiszállítás, csere, gar... (2016.08.29. 18:20) Mi a CX és miben különbözik a UX-től?
  • balogh_gabor: Egy részével egyet értek, másik részével nem. :) Hiányolom a képletből a jövő generációját. A Goo... (2015.09.02. 09:06) A Google haldoklik

Címkék

3D-s mozi (1) AbilityMatrix (2) adatok (1) akkumulátor (1) Alphabet (2) Ampera (1) Android (1) apple (1) Apple (7) Apple Pay (1) árak (1) aszimmetrikus dominancia (1) autógyártás (1) autóipar (4) Becsei Áron (1) Bexei (1) Blackberry (1) bor (1) brand (2) branding (5) brand personality (1) csali hatás (1) CX (1) diszruptív (4) elektromos autó (2) email (1) Facebook (1) FMCG (1) Google (6) Google+ (1) Google Wave (1) Google Waves (1) growth hacking (1) igazság (1) imázs (1) innováció (11) iphone (1) iPhone (4) Jonathan Ive (2) kávé (1) kávéliszt (1) kék óceán (1) kérdőív (1) keynote (3) koffein (1) kommunikáció (2) konverzió (1) környezettudatosság (2) környezetvédelem (1) Linux (1) lojális (1) luxus (2) MacBook (2) MacBook Air (2) marketing (3) Microsoft (3) Microsoft Surface (2) mobile payment (1) neuromarketing (1) NFC (1) Nissan (1) Nokia (2) öko (2) okostelefon (3) olcsó (1) öntisztulás (1) Opel (1) Óra (1) paradigmaváltás (1) Paypal (1) piac (2) piackutatás (3) range anxiety (1) Raspberry PI (1) sales (1) Samsung (3) Slack (1) Sony (1) SSD (1) startup (1) storytelling (1) stratégia (5) tanácsadás (2) tanulás (1) taxissztrájk (1) termékfejlesztés (11) termékstratégia (1) Tesco (1) Tesla (4) tokaji (1) Toshiba (1) Toyota (1) TryMee (1) Uber (1) ügyfél (4) ügyfélélmény (8) ügyfélszerzés (3) user experience (1) UX (1) üzletfejlesztés (1) vásárlói elégedettség (1) vevői élmény (6) viselkedési közgazdaságtan (3) Whatsapp (1) Windows (1) Wunder (1) Wundercar (1) zöld (1) Címkefelhő

Konverzió vs. visszatérő vásárló

2014.08.21. 11:43 AbilityMatrix

retentionvsconversion.pngEzt a posztot meglévő illetve jövőbeli klienseimmel folytatott beszélgetések inspirálták. A startupok körében manapság népszerűvé vált a userek számának “mesterséges” növelése. Ez a növekedés leginkább csak képzelt. Miért? A feliratkozóid táborát számos eszközzel növelheted. Jó landing page, Google Adwords, különböző konverziós eszközök, a landing page oldalad szövegének csiszolása, a termékeid bemutatása, amiket együttesen growth hackingnek hívnak.

Amit a legtöbb cég szem elől téveszt, az az hogy 40.000 feliratkozó még nem fog közelebb vinni egy életképes üzleti modellhez. Ez nem téma, ha újra és újra tudsz tőkét bevonni és más számokra fókuszálsz. De eljön az a pont, amikor az email címeidet pénzzé kell tenned, hogy fedezni tudd a költségeidet. Néhány cégnél ez hamarabb eljön, néhánynál csak később, de mindenhol felmerül.

Ez a probléma akkor válik nyilvánvalóvá, ha összehasonlítod a fizetős felhasználó/ feliratkozó arányt az első időszakodban, majd későbbi időszakokban is. Ezt minden negyed évben javasoljuk megtenni. Ha túlzottan arra fókuszálsz, hogy feliratkozókat szerezz, a végén elfelejted, miért akarod őket megszerezni. Ha a marketinget elválasztod a termékfejlesztéstől, a végén csak méregdrága konverziós eszközeid maradnak, amikkel képzelt felhasználókat gyártasz.

Szakadék van a termék és a marketing között. Ez nem az élelmiszeripar, ahol a vevőknek fogalmuk sincs arról, hogy a marketing üzenet érvényes vagy nem. Ez mit jelent? A marketing arra fókuszál, hogy minél több feliratkozót szerezzen és olyan üzenetet használnak, amit konzisztensnek gondolnak azzal, amit a termék kínál. Nincs szó rossz szándékról vagy trükkökről, egyszerűen csak rosszul mérik a marketingesek teljesítményét.

A technológia területe más. Ott feliratkozol és meglátod, hogy az amit a termékből érzékelsz, illik e az üzenethez vagy nem. Legtöbbször amit mondanak és amit tapasztalsz az két külön dolog. A marketing üzenetek alapján kapsz egy benyomást a termékről, például “A termék minimalista interfésszel rendelkezik, és ezt vagy azt az üzleti folyamatot ilyen és olyan módon reformálja meg az életedben.” Aztán kiderül, hogy a termék valóban képes erre, de nem úgy, nem olyan módon, ahogyan te szeretnéd.

Az emberek szándékait lehetséges mérni. Nem egyszerű, de kezdetnek nagyon jó, ha rá tudod őket venni, hogy történeteket meséljenek neked és tudsz azokra az implicit érzelmekre fókuszálni, amiket elmondanak neked. Az implicit olyan rejtett információkat jelent, amiket nem fejtenek ki alaposan. Ez olyan mint amikor az emberek azt mondják neked, hogy őszinték, akkor általában nem azok. Vagy nem hiszel nekik. De ha azt látod, hogy őszinte dolgokat tesznek, akkor abból te magad fogod úgy érezni, hogy őszinték. Ez igaz bármelyik termékre. Az emberek egyszerűségre vágynak? Vagy csak azt gondolják, arra van szükségük? Tényleg előnyben részesítik a megbízhatóságot? Vagy ez az eredményt csak a kérdőíves megkérdezés hozta?

Ha meg tudod szüntetni a szakadékot aközött amire a szoftvered képes emocionális téren és aközött amit az emberek akarnak, meg tudod növelni az eladásokat. Ha meg tudod szüntetni a szakadékot aközött amit a termék közvetít, amit a marketing próbál elhitetni az emberekkel, és ami az embereket melletted tartja, akkor az egekbe fog szökkenni a feliratkozókból vevővé válók konverziós rátája.

Lehet, hogy meglepő, de az előbbi logika semmilyen módon nem feltételezi, hogy a termék bármilyen módon rossz vagy használhatatlan. Az egyetlen dolog, amire rávilágít, hogy gyakran aközött van szakadék amit a termékfejlesztők vagy tudatosan vagy tudat alatt létrehoznak és amit a marketingesek a konverzió reményében hirdetnek.

Minél előbb rájössz arra, hogy az emberek mit szeretnek benned, annál hamarabb tudod finomhangolni a konverziós stratégiád és a reklámszövegedet. Ez lenne a helyes sorrend, semmiképp a fordítottja. Az egyszerűen bukásra van ítélve. Gyorsan vagy lassan, de mindenképp bukásra.

Mi ilyen, az érzelmi hatást tudatosan beépítő terméktervezést és értékesítési szemléletet adunk minden ügyfelünknek. Ezt hívjuk érzelmi alapú termékfejlesztésnek. A hiteles, érzelmi alapon is működő termékeké és szolgáltatásoké a jövő! Csatlakozz hozzánk Facebookon vagy Linkedin-en.

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: marketing ügyfél termékfejlesztés ügyfélszerzés konverzió lojális growth hacking

A bejegyzés trackback címe:

https://abilitymatrix.blog.hu/api/trackback/id/tr46622779

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.