HTML

Alternatív Innováció

Friss topikok

  • AbilityMatrix: Hello, köszi a kommentet és a kérdést. Egy mobiltelefon webshop esetében a kiszállítás, csere, gar... (2016.08.29. 18:20) Mi a CX és miben különbözik a UX-től?
  • balogh_gabor: Egy részével egyet értek, másik részével nem. :) Hiányolom a képletből a jövő generációját. A Goo... (2015.09.02. 09:06) A Google haldoklik

Címkék

3D-s mozi (1) AbilityMatrix (2) adatok (1) akkumulátor (1) Alphabet (2) Ampera (1) Android (1) apple (1) Apple (7) Apple Pay (1) árak (1) aszimmetrikus dominancia (1) autógyártás (1) autóipar (4) Becsei Áron (1) Bexei (1) Blackberry (1) bor (1) brand (2) branding (5) brand personality (1) csali hatás (1) CX (1) diszruptív (4) elektromos autó (2) email (1) Facebook (1) FMCG (1) Google (6) Google+ (1) Google Wave (1) Google Waves (1) growth hacking (1) igazság (1) imázs (1) innováció (11) iphone (1) iPhone (4) Jonathan Ive (2) kávé (1) kávéliszt (1) kék óceán (1) kérdőív (1) keynote (3) koffein (1) kommunikáció (2) konverzió (1) környezettudatosság (2) környezetvédelem (1) Linux (1) lojális (1) luxus (2) MacBook (2) MacBook Air (2) marketing (3) Microsoft (3) Microsoft Surface (2) mobile payment (1) neuromarketing (1) NFC (1) Nissan (1) Nokia (2) öko (2) okostelefon (3) olcsó (1) öntisztulás (1) Opel (1) Óra (1) paradigmaváltás (1) Paypal (1) piac (2) piackutatás (3) range anxiety (1) Raspberry PI (1) sales (1) Samsung (3) Slack (1) Sony (1) SSD (1) startup (1) storytelling (1) stratégia (5) tanácsadás (2) tanulás (1) taxissztrájk (1) termékfejlesztés (11) termékstratégia (1) Tesco (1) Tesla (4) tokaji (1) Toshiba (1) Toyota (1) TryMee (1) Uber (1) ügyfél (4) ügyfélélmény (8) ügyfélszerzés (3) user experience (1) UX (1) üzletfejlesztés (1) vásárlói elégedettség (1) vevői élmény (6) viselkedési közgazdaságtan (3) Whatsapp (1) Windows (1) Wunder (1) Wundercar (1) zöld (1) Címkefelhő

Mitől megy a Tesla és mitől dőlt össze az Opel Ampera?

2014.09.04. 13:13 AbilityMatrix

Tesla.jpg

Az AbilityMartix egyik fő jelszava: perception is reality, vagyis az érzékelésünk a valóság. Miért fontos ez?

Leginkább azért, mert a hagyományos autógyártók ezt ignorálják folyamatosan. Egy hagyományos márkával szemben mások az elvárások, azaz más elképzelésünk van egy Opellel és egy új márkával szemben.Igazából ez az a pont, amiért a hagyományos autógyártók - és igen, a Toyota is ide tartozik - sokkal nagyobb küzdelem előtt állnak, mint azt feltételezik.

Hadd említsek egy példát egy másik piacról! A Nokia hosszú ideig piacvezető volt, viszont nem tudta megugrani az okostelefon-piac robbanását. Nyilván ennek számos oka van, de szeretnénk megmutatni, hogy szerintünk mi volt az, ami még akkor is elkaszálta volna a Nokiát, ha minden más rendben van.

Ez pedig a vásárlók Nokia irányába kialakult elvárása. Egy Nokia egyszerű, stabil, megbízható. Ettől lett sikeres, ezt hirdeti azóta is rengeteg mém az interneten és ezért sikeres most Afrikában és más, ilyen értékeket napi szinten megkövetelő piacokon. Aztán a Nokia kihozta a Symbiant, ami sok minden volt, de a fenti értékek közül egyik sem. Ezt belülről nehéz volt érzékelni, mert az eladási számok csak nőttek. Közben persze a felszín alatt már jól látszott a kettősség. Az, amit a Nokia mondott, amit a Nokia képviselt eltávolodott attól, amit a Nokia felhasználói a vásárlás után éreztek. És persze vezetőként nehéz, ha nem egyenesen lehetetlen volt feldolgozni azt, hogy ami a Nokiánál panasz tárgya, más gyártók esetében nem probléma. Egy Nokiát naponta kell tölteni? Skandalum. Egy iPhone nem bír ki egy napot sem? Na és. A Nokia lefagy? Tragédia! Lefagy egy Samsung telefon? Hát ez ilyen.

A lényeg pedig itt bújik meg. Ugyanazok az emberek, akik a Nokiával szemben elvárták a hosszú üzemidőt, a stabil működést más gyártók termékeivel szemben nem voltak ennyire kritikusak. Miért? Egyáltalán normális ez? Bizonyos szempontból ez egy teljesen normális viselkedés, más szempontból pedig rámutat a paradigmaváltás nehézségeire. Normális, hiszen a piacot a Nokia így szocializálta, így edzette. Ezeket a jellemzőket képes volt magas szinten hosszú évekig szállítani. Azonban egy technológiai ugrás szükségszerűen kompromisszumokkal jár, ami a márka által közvetített értékekkel ütközhet.

Nagyjából ugyanez a helyzet az autógyártóknál is. A hagyományos autógyártók cipelik magukkal az évtizedek alatt felépített értékrendszert, amit a vevők el is várnak tőlük. Ezzel szemben az új brandek nem rendelkeznek múlttal, hagyatékkal. Ez nekik most előny, mert nem kell a régi értékek megtartása mellett új értékeket is felépíteni, hanem nulláról, egy tiszta vászonra rajzolhatnak. Ez az amiért az Opel, sok egyéb tényező mellett soha nem lesz annyira sikeres, mint a Tesla. És a többiek esélyei sem túl jók. A BMW hogyan fog motorhang nélkül sportosságot árulni? A Toyota megbízhatósága vajon fenntartható-e egy olyan kezelőfelület beiktatásával, ami szoftver alapú, és ebből adódóan bugos?

És hogy mely márkák azok, amelyek sikeresen átvészelhetik ezt a paradigmaváltást? Azok, akik kényelmet reprezentálják, már ha vannak ilyenek. Miért? Mert a kényelem része a csend, a nyugalom. Az Opel csak az első egy hosszú sorban, amiben csak kevesek fognak életben maradni. Csak azok, akik már most elkezdik átpozicionálni a brandet egy olyan irányba, ami az elektromos autók esetében is hitelesen kommunikálható. Feltéve, hogy a elektromos autó a jövő...

Mi ilyen, az érzelmi hatást tudatosan beépítő terméktervezést és értékesítési szemléletet adunk minden ügyfelünknek. Ezt hívjuk érzelmi alapú termékfejlesztésnek. A hiteles, érzelmi alapon is működő termékeké és szolgáltatásoké a jövő! Csatlakozz hozzánk Facebookon vagy LinkedIn-en.

 

Szólj hozzá!

Címkék: innováció elektromos autó okostelefon autógyártás autóipar paradigmaváltás Nokia Opel Tesla Ampera

A bejegyzés trackback címe:

https://abilitymatrix.blog.hu/api/trackback/id/tr776667723

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.