HTML

Alternatív Innováció

Friss topikok

  • AbilityMatrix: Hello, köszi a kommentet és a kérdést. Egy mobiltelefon webshop esetében a kiszállítás, csere, gar... (2016.08.29. 18:20) Mi a CX és miben különbözik a UX-től?
  • balogh_gabor: Egy részével egyet értek, másik részével nem. :) Hiányolom a képletből a jövő generációját. A Goo... (2015.09.02. 09:06) A Google haldoklik

Címkék

3D-s mozi (1) AbilityMatrix (2) adatok (1) akkumulátor (1) Alphabet (2) Ampera (1) Android (1) apple (1) Apple (7) Apple Pay (1) árak (1) aszimmetrikus dominancia (1) autógyártás (1) autóipar (4) Becsei Áron (1) Bexei (1) Blackberry (1) bor (1) brand (2) branding (5) brand personality (1) csali hatás (1) CX (1) diszruptív (4) elektromos autó (2) email (1) Facebook (1) FMCG (1) Google (6) Google+ (1) Google Wave (1) Google Waves (1) growth hacking (1) igazság (1) imázs (1) innováció (11) iphone (1) iPhone (4) Jonathan Ive (2) kávé (1) kávéliszt (1) kék óceán (1) kérdőív (1) keynote (3) koffein (1) kommunikáció (2) konverzió (1) környezettudatosság (2) környezetvédelem (1) Linux (1) lojális (1) luxus (2) MacBook (2) MacBook Air (2) marketing (3) Microsoft (3) Microsoft Surface (2) mobile payment (1) neuromarketing (1) NFC (1) Nissan (1) Nokia (2) öko (2) okostelefon (3) olcsó (1) öntisztulás (1) Opel (1) Óra (1) paradigmaváltás (1) Paypal (1) piac (2) piackutatás (3) range anxiety (1) Raspberry PI (1) sales (1) Samsung (3) Slack (1) Sony (1) SSD (1) startup (1) storytelling (1) stratégia (5) tanácsadás (2) tanulás (1) taxissztrájk (1) termékfejlesztés (11) termékstratégia (1) Tesco (1) Tesla (4) tokaji (1) Toshiba (1) Toyota (1) TryMee (1) Uber (1) ügyfél (4) ügyfélélmény (8) ügyfélszerzés (3) user experience (1) UX (1) üzletfejlesztés (1) vásárlói elégedettség (1) vevői élmény (6) viselkedési közgazdaságtan (3) Whatsapp (1) Windows (1) Wunder (1) Wundercar (1) zöld (1) Címkefelhő

Elég-e jónak lenni a sikerhez?

2014.10.22. 12:29 AbilityMatrix

durmiendo.jpg

 

Gyakran kérnek arra, hogy magyarázzam el, miben különbözik az AbilityMatrix más módszerektől? Szerintem ennek az a legegyszerűbb és egyben leghatékonyabb módja, ha néhány példán keresztül megmutatjuk, mi hogyan látjuk a világot. 

A vállalatok követnek el hibákat, ami mindaddig rendben is van, amíg csődbe nem mennek. De a vállalatok néha nyilvánvaló okok miatt buknak el.  Legalábbis, ha az AbilityMatrix szemüvegén keresztül nézed. Azt hiszik, hogy egy jó termék garantáltan sikeres lesz, vagy ha mégsem, akkor  volt valamilyen olyan hibája, amire előre nem gondoltak, vagy amit előre nem lehetett kutatással megállapítani. A mi kutatásunknak mások az eredményei. 16 esetben nyilvánosan elérhető információk alapján helytállónak bizonyultak a jóslataink.  Mi a titkunk? Mi nemcsak azt vizsgáljuk, hogy egy termék jó-e, vagy rossz egy hipotetikus skálán, hanem azt is megnézzük, hogy mennyire illik annak a vállalatnak az imázsához, ami kibocsájtja. Egy adott vállalat magáról alkotott képét is szemügyre vesszük,  és megvizsgáljuk, hogy az új termék – legyen szó akár egy iterációról, akár egy addig nem látott elképzelésről – mennyire illik a brandhez és a vállalat megítéléséhez. Stratégiában gondolkodunk. Hogy miért? Mert nem létezik rossz termék. Évek óta nem láttam egyet sem. Láttam olyan termékeket, amik kevésbé voltak jók a versenytársak ajánlataihoz képest, de jobbak voltak sok az adott piacon befutott terméknél. 

Nincs rossz termék, csak rossz értékesítés.

A probléma, amit a vállaltok zöme elhanyagol, hogy a terméknek harmonizálnia kell azzal a képpel, amit a vállalat képvisel és ahogyan a vásárlók látják a vállalatot.  A vevők egy adott problémára nem fogadnak el megoldást akárkitől. A BMW nem építhet kombájnokat. Valószínűleg képes lenne rá, de nem éreznéd autentikusnak.  Attól, hogy egy pékséget vezetsz, még nem válsz a konyhai gépesítés szakértőjévé. És még hosszasan sorolhatnám. A példák nyilvánvalóak. A Google sosem fog tudni sok pénzt elkérni szolgáltatásaiért. A Google Play Store sosem fog annyi pénzt termelni, mint az Apple Store.  Mert szemben a Google-lel, az Apple-től nem várod el azt, hogy ingyenes legyen. Az Apple nem szocializált téged arra, hogy ingyenes vagy olcsó. A branded és az, amit jelenleg ajánlasz a vevőidnek. meghatározzák a vevőid érzékelési keretrendszerét. Ha egy termék vagy szolgáltatáson alapuló vállalat milliókat önt a marketingbe, a helyzet csak rosszabbá válik.

Elolvashatod az előző bejegyzéseinket, de röviden összefoglalva: egy termékgyártó vállalat vevői a terméked használata közben tapasztalatot gyűjtenek. Teljesen mindegy, hogy a marketinggel mit próbálsz beléjük sulykolni. A tapasztalat mindent visz. Minden módszer középpontjában az áll, hogyan kell jó terméket csinálni. Ez rendben is van, de eljött az idő, hogy a vállalat vezetőinek legyen valami a kezében, ami segít nekik abban, hogy valóban sikeres - és ne csak jó - termékeket hozzanak létre. A mi felelősségünk, hogy segítsük az ilyen termékek születését, hogy már a termékötlet szintjén olyan specifikus tanácsokat adjunk, amik garantálják a sikert!

Ha többet szeretnél tudni rólunk, kövess minket Facebookon vagy LinkedInen.

Szólj hozzá!

Címkék: tanácsadás brand innováció branding termékfejlesztés imázs

A bejegyzés trackback címe:

https://abilitymatrix.blog.hu/api/trackback/id/tr226816797

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.