HTML

Alternatív Innováció

Friss topikok

  • AbilityMatrix: Hello, köszi a kommentet és a kérdést. Egy mobiltelefon webshop esetében a kiszállítás, csere, gar... (2016.08.29. 18:20) Mi a CX és miben különbözik a UX-től?
  • balogh_gabor: Egy részével egyet értek, másik részével nem. :) Hiányolom a képletből a jövő generációját. A Goo... (2015.09.02. 09:06) A Google haldoklik

Címkék

3D-s mozi (1) AbilityMatrix (2) adatok (1) akkumulátor (1) Alphabet (2) Ampera (1) Android (1) apple (1) Apple (7) Apple Pay (1) árak (1) aszimmetrikus dominancia (1) autógyártás (1) autóipar (4) Becsei Áron (1) Bexei (1) Blackberry (1) bor (1) brand (2) branding (5) brand personality (1) csali hatás (1) CX (1) diszruptív (4) elektromos autó (2) email (1) Facebook (1) FMCG (1) Google (6) Google+ (1) Google Wave (1) Google Waves (1) growth hacking (1) igazság (1) imázs (1) innováció (11) iPhone (4) iphone (1) Jonathan Ive (2) kávé (1) kávéliszt (1) kék óceán (1) kérdőív (1) keynote (3) koffein (1) kommunikáció (2) konverzió (1) környezettudatosság (2) környezetvédelem (1) Linux (1) lojális (1) luxus (2) MacBook (2) MacBook Air (2) marketing (3) Microsoft (3) Microsoft Surface (2) mobile payment (1) neuromarketing (1) NFC (1) Nissan (1) Nokia (2) öko (2) okostelefon (3) olcsó (1) öntisztulás (1) Opel (1) Óra (1) paradigmaváltás (1) Paypal (1) piac (2) piackutatás (3) range anxiety (1) Raspberry PI (1) sales (1) Samsung (3) Slack (1) Sony (1) SSD (1) startup (1) storytelling (1) stratégia (5) tanácsadás (2) tanulás (1) taxissztrájk (1) termékfejlesztés (11) termékstratégia (1) Tesco (1) Tesla (4) tokaji (1) Toshiba (1) Toyota (1) TryMee (1) Uber (1) ügyfél (4) ügyfélélmény (8) ügyfélszerzés (3) user experience (1) UX (1) üzletfejlesztés (1) vásárlói elégedettség (1) vevői élmény (6) viselkedési közgazdaságtan (3) Whatsapp (1) Windows (1) Wunder (1) Wundercar (1) zöld (1) Címkefelhő

Diszruptív vagy sem? Sikeres vagy sem?

2014.12.12. 16:16 AbilityMatrix

autokepe.jpg

A napokban egy kandi kamerás felvétel kapcsán újra figyelmet kapott a Nissan új fejlesztése, ami feleslegessé teszi az autómosókat. Vajon egy diszruptív újításról beszélhetünk? Vagy esetleg egy jó, de eredménytelen újításról?


Mi is elmentünk az április végi hír mellett, anélkül, hogy felkaptuk volna a fejünket, pedig érdemes megnézni a videót:

 

Ha tisztán az innovációt nézzük, akkor természetesen egy felforgató innovációról beszélünk, mert (amennyiben működik) tényleg megváltoztatja a piacot, jelen esetben átcsoportosítja az autómosóban elköltött pénzt az autógyárhoz. Azaz ezután az extra rétegért fizetünk és nem a külső takarításért.

Ahhoz, hogy a potenciális sikerét meg tudjuk jósolni, érdemes végiggondolni, hogy túl a nyilvánvalón, mit ad nekünk ez a funkció? 


Először egy Nissan Note-on jelent meg és a nagy csend után most a marketing gépezet átpozicionálta a szolgáltatást a zöld ernyő alá, a Nissan Leaf-re. Egyelőre - ahogy ebből a cikkből is kiderül - egy prototípusról van szó, vásárlók számára nem elérhető.

Vizsgáljuk meg az AbilityMatrix szerint fontosnak tartott érzékelt minőségeket!

A tiszta autó két vonalon hat az érzelmekre: egyfelől a kényelem, másfelől pedig a gondtalanság területén. Tehát az üzenet alapján megspóroljuk a mosóba járás idejét és költségét, valamint nem kell azon aggódnunk, hogy mi lesz, ha az autónkra festék vagy valamilyen más, tartós kárt okozó anyag kerül.

A Nissannak nehéz dolga lesz, annyi bizonyos. Ezek a szempontok biztosan nem az elején szerepelnének egy autóvásárláskor szem előtt tartott képzeletbeli listán. Nézzük a teljesség igénye nélkül, hogy mi foglalkoztathatja az embereket! Fogyasztás, karbantartás, biztonság... - hogy a legfontosabbakat említsük.

Ezen túl arra is érdemes gondolni, hogy vajon ez a réteg örökké ott marad? Mi van az üvegfelületekkel? Ha azok nem "öntisztulósak", akkor pontosan milyen hatással lesz az ablaktisztító folyadék a bevonatra? Ha az ablakokat úgyis le kell takarítanom, akkor már akár az autót is takaríttathatom, mert időben nem jelent nagy kiesést. És mi a helyzet a belső takarítással?

A feltett kérdésekből jól látható, hogy a kényelem vonalon felesleges érvelni, mert az ügyfelek elsőre lehet, hogy elhiszik, hogy ez egy kényelmi szolgáltatás, de valójában akár ha belegondolnak, akár a későbbi tapasztalatuk erre rá fog cáfolni.

Ennél sokkal erősebb és egyszerre gyengébb érv lehet a bevonat mellett, hogy a szándékos károkozás lehetősége jelentősen csökkenthető, azaz egyfajta biztonságot, gondtalanságot társíthatunk ehhez a fejlesztéshez. Míg a fentiekben vázolt kényelem egy jól rezonáló, fontos  és könnyen megragadható hivatkozási pont, addig a gondtalanság már inkább egy CASCO biztosításhoz hasonló érvelési mechanizmus. És hasonlóan a biztosításhoz, ideális esetben erre sem lesz szükség. Bár ez az érvelési technika elégedettebb vevőket eredményez, mégis kisebb a közvetlen eladhatósága.

Ha mi lennénk a Nissan márkakereskedők helyében, akkor beszélnénk a biztosítókkal, hogy milyen gyakori a szennyeződésekkel kapcsolatos kifizetés és ennek beárazásával kecsegtetnénk a vásárlót. Ilyen ajánlat lehetne pl.  az olcsóbb CASCO, ha a Nissan speciális bevonatával van az autó ellátva. Ha már biztosításszerűen, ahhoz hasonlóan tudna működni ez a fejlesztés, és az új technológia használata melletti érvelés, akkor miért ne kötnénk össze a biztosítással? A vevőkör valószínűleg úgyis jelentősen átfedi egymást, nagy valószínűséggel azok igényelnének ilyen szolgáltatást, akik számára alapvető szempont a gondtalanság, a biztonság.

A másik lehetőség persze, hogy úgy marketingelik ezt a terméket (a kényelemre és az autómosók mellőzésére alapozva), ami később a szolgáltatás kivezetéséhez fog vezetni, a korábban már kifejtett okok miatt. Egyelőre nem tudjuk, melyik utat választja a Nissan, de az biztos, hogy mi nyitva tartjuk a szemünket!

Mi ilyen, az érzelmi hatást tudatosan beépítő terméktervezést és értékesítési szemléletet adunk minden ügyfelünknek. A hiteles, érzelmi alapon is működő termékeké és szolgáltatásoké a jövő!

Csatlakozz hozzánk Facebookon vagy LinkedIn-en!

 

Szólj hozzá!

Címkék: termékfejlesztés öntisztulás Nissan diszruptív

A bejegyzés trackback címe:

https://abilitymatrix.blog.hu/api/trackback/id/tr396775033

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása