HTML

Alternatív Innováció

Friss topikok

  • AbilityMatrix: Hello, köszi a kommentet és a kérdést. Egy mobiltelefon webshop esetében a kiszállítás, csere, gar... (2016.08.29. 18:20) Mi a CX és miben különbözik a UX-től?
  • balogh_gabor: Egy részével egyet értek, másik részével nem. :) Hiányolom a képletből a jövő generációját. A Goo... (2015.09.02. 09:06) A Google haldoklik

Címkék

3D-s mozi (1) AbilityMatrix (2) adatok (1) akkumulátor (1) Alphabet (2) Ampera (1) Android (1) apple (1) Apple (7) Apple Pay (1) árak (1) aszimmetrikus dominancia (1) autógyártás (1) autóipar (4) Becsei Áron (1) Bexei (1) Blackberry (1) bor (1) brand (2) branding (5) brand personality (1) csali hatás (1) CX (1) diszruptív (4) elektromos autó (2) email (1) Facebook (1) FMCG (1) Google (6) Google+ (1) Google Wave (1) Google Waves (1) growth hacking (1) igazság (1) imázs (1) innováció (11) iphone (1) iPhone (4) Jonathan Ive (2) kávé (1) kávéliszt (1) kék óceán (1) kérdőív (1) keynote (3) koffein (1) kommunikáció (2) konverzió (1) környezettudatosság (2) környezetvédelem (1) Linux (1) lojális (1) luxus (2) MacBook (2) MacBook Air (2) marketing (3) Microsoft (3) Microsoft Surface (2) mobile payment (1) neuromarketing (1) NFC (1) Nissan (1) Nokia (2) öko (2) okostelefon (3) olcsó (1) öntisztulás (1) Opel (1) Óra (1) paradigmaváltás (1) Paypal (1) piac (2) piackutatás (3) range anxiety (1) Raspberry PI (1) sales (1) Samsung (3) Slack (1) Sony (1) SSD (1) startup (1) storytelling (1) stratégia (5) tanácsadás (2) tanulás (1) taxissztrájk (1) termékfejlesztés (11) termékstratégia (1) Tesco (1) Tesla (4) tokaji (1) Toshiba (1) Toyota (1) TryMee (1) Uber (1) ügyfél (4) ügyfélélmény (8) ügyfélszerzés (3) user experience (1) UX (1) üzletfejlesztés (1) vásárlói elégedettség (1) vevői élmény (6) viselkedési közgazdaságtan (3) Whatsapp (1) Windows (1) Wunder (1) Wundercar (1) zöld (1) Címkefelhő

Az okostelefonok nem innovatívak

2015.01.22. 20:02 AbilityMatrix

smartphoneabilitymatrix.jpg

Hatásvadász a cím? Talán. Ezzel együtt, amit most tapasztalunk, az véleményünk szerint távol áll az innovációtól. Legalábbis az izgalmas innovációtól. Néhány ember elképzelését talán tükrözi az innovációról az, ami most történik (költségcsökkentés és magasabb árak validálása), de semmiképpen sincs meg a "hűha" élmény.


Mi a baj?

A felhasználói élmény legalább három éve változatlan.

Az, hogy hogyan és mire használjuk a telefonunkat természetesen bővült, de ez inkább a tabletek irányába történő konvergálásból ered és nem az újításból. A nagyobb képernyő pedig szükségszerűen más fogyasztásra is alkalmassá teszi a telefonokat. A cégek új területekkel jelentkeznek és az életünk egyre nagyobb részét próbálják meg a termékekkel behálózni, kezdve az egészségügyi adatainktól egészen az okoseszközök vagy a “dolgok internetéig”, azaz az okostárgyakig. Azonban az, hogy hogyan és mire használod a telefont, lényegében az első iPhone óta nem változott. A Microsoftnak volt egy új felhasználói felületre vonatkozó megközelítése, ami izgalmas színt adott ennek a piacnak, de az ő tempójuk az iparág tempójához képest alacsony.


Firefox OS, Samsung Tizen és minden, amit újnak tekintünk, valójában nem az. Még mindig az Apple és az iPhone másolatai kisebb - nagyobb mértékben. Ikonok, érintő képernyő, hasonló kinézet és élmény. Személy szerint nem hiszek abban, hogy nincs helye vagy esélye egy felhasználói élményt szem előtt tartó innovációnak (user vagy customer experience).

A probléma, hogy az innovációk többsége nem tudja áthidalni a szakadékot. A szakadékot, ami a találmányok és a különböző felhasználói élmény ötletek, valamint a hasznos, értelmes és élményszerű innovációk között van.


Ahogy ebben a blogban is gyakran mondtuk: az Apple egyáltalán nem a legjobb technológiai innovátor. Ők az ügyfélélményben vezetnek mindenki előtt és hogy az újításokat hasznos, de legalábbis élményszerű újítássá tudják varázsolni. És mindenki más ezt az ügyfélélményt próbálja meg lemásolni.


Mindenki más! Ébresztő!

Nincs szükségünk arra, hogy minden gyártó pont ugyanazt az élményt adja. Az Apple kijött a flat designnal, a Google követte a “trendet” a material designnak hívott iránnyal. A workshopjainkon be szoktam mutatni példaként a különböző észak-amerikai autógyártói weblapokat, mint pl. a BMW, Mercedes vagy a GM és a Tesla. A BMW és a Mercedes honlapjának kezdő oldala nagyon hasonlít egymáshoz, szinte azonosak. A GM más, de rossz értelemben véve más. A Tesla? Egy másik világ. Érdemes megnézned a weblapokat és a saját szemeddel látni a különbséget.
A mostani okostelefon kínálat nagyon sokban hasonlít a Mercedes-BMW párhuzamhoz. Különösen, ha a felhasználói felületet, designt vagy a használat módját tekintjük. Az, hogy hogyan használjuk ezeket, nagyban az alkalmazásokon és azok készítőin múlik. Egyfajta status quo lett az alkalmazásokból, senki nem kérdezi meg, hogy lehetne-e másként, esetleg alkalmazások nélkül - vagy azokon túllépve - is meg lehet oldani egy problémát. Pl.: a szövegbevitel jelenleg vagy hanggal vagy valamilyen billentyűzet segítségével történik. De biztosan csak így lehet? Például bizonyos esetekben nincs is szükség adatbevitelre, maga az alkalmazás, a hely vagy helyzet meghatározza, hogy mit is akarunk csinálni vagy milyen adatot akarunk bevinni.


Miért kell túllépni a "fősodor" megoldásain?

Mert az Apple pénzcsináló gépezetét nem lehet ledönteni azokkal a módszerekkel, amik az Apple ügyfélélményét adják. Vagy ha ugyanazokra a kérdésekre pont ugyanolyan válaszokat adunk. Egyszerűen ez nem ad elég impulzust az embereknek, hogy váltsanak vagy valami újat, újszerűt próbáljanak ki. Minél tovább maradnak egy-egy rendszeren belül, annál kevésbé valószínű, hogy váltanak, működésbe lép a "status quo hatás" és a megszokás hatalma, mint pszichológiailag is kimutatott hatások.


Bárminek nevezhetjük: diszruptív innovációnak, meglepő gondolatoknak, világmegváltásnak, de valaminek vagy valakinek meg kell változtatnia a játékszabályokat. És ezt valaki meg is fogja tenni, felforgatva a piacokat. Nem idén, nem jövőre, de 5 éven belül biztosan. Számíts rá.

 

Mi ilyen, az érzelmi hatást tudatosan beépítő terméktervezést és értékesítési szemléletet adunk minden ügyfelünknek. A hiteles, érzelmi alapon is működő termékeké és szolgáltatásoké a jövő! Csatlakozz hozzánk Facebookon vagy LinkedIn-en!

 

Szólj hozzá!

Címkék: innováció okostelefon Apple Samsung Microsoft

A bejegyzés trackback címe:

https://abilitymatrix.blog.hu/api/trackback/id/tr937098825

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.