Egy szóval jellemezve a helyzetet: szörnyű.
Ha valaki nem tudná, az Apple minden rekordot megdöntött. No nem úgy, hogy magukhoz képest jól ment, hanem úgy, hogy soha senkinek ennyire még nem volt jó negyedéve.
Tagoltan: Soha. Senkinek.
Valahol mélyen sejtettem, a személyes tapasztalataim alapján, hogy Kínában még sokkal kelendőbb lesz az Apple (70%-os éves növekedés 14Q1-ről 15Q1-re), mint bárhol másutt, és ezek szerint csak a megfelelő infrastruktúra kellett hozzá (azaz boltok, emberek, logisztika - na meg szolgáltatói szerződések).
Szörnyű azt látni, hogy igazából senki még csak meg sem tudja őket szorítani. Persze, Android piaci részesedése háromszor-négyszer akkora, mint az Apple részesedése, de ez nem számít. Az számít, hogy az Apple ezzel pénzt tud keresni, és az Android piacon gyakorlatilag egy gyártó sem. Csak a Google a szolgáltatásaival és a hirdetésekkel. Egy ideig.
Az a baj...
Ez annyira tipikus mondatkezdés, hogy ennél már csak a de a még tipikusabb.
Az a baj, hogy így nincs verseny. Lehet, hogy én vagyok maximalista, de pl. az iPhone 6 már messze van attól a mérnöki igényességtől, ami a 4-4s-5s sorozatot jellemezte; apró illesztési hibák, műanyagnak tűnő fém (vagy inkább fémnek tűnő műanyag ?), megosztó design. És az asztali operációs rendszer sem lesz jobb minden egyes verzióval. Többet tud, több a csillogás, de a minőségbiztosítás, a bosszantó hibák korábban nem ismert tömegekben jelennek meg.
Az a baj, hogy még így is fényévekkel vannak szinte bármilyen alternatív rendszer előtt. Az ügyfelek élményt vesznek. Ezt pedig ma csak az Apple árul. A verseny már régóta csak látszólagos, de most már egyértelmű. Mindenki elbukott.
Az a baj, hogy nem vagyunk egyformák. Más élményekre vágyunk, más a fontos egyes embereknek. Csak ezt senki nem hallja. Vagy senkit nem érdekel. Vagy senki nem tudja élményszerűen megcsinálni.
Valakinek fel kell találnia egy új élményt. Az új élményt. Különben mindenki szép egyen Apple telefonnal fog járni.
"Sent from my iPhone 6"
Mi ilyen, az érzelmi hatást tudatosan beépítő terméktervezést és értékesítési szemléletet adunk minden ügyfelünknek. A hiteles, érzelmi alapon is működő termékeké és szolgáltatásoké a jövő! Csatlakozz hozzánk Facebookon vagy LinkedIn-en!