HTML

Alternatív Innováció

Friss topikok

  • AbilityMatrix: Hello, köszi a kommentet és a kérdést. Egy mobiltelefon webshop esetében a kiszállítás, csere, gar... (2016.08.29. 18:20) Mi a CX és miben különbözik a UX-től?
  • balogh_gabor: Egy részével egyet értek, másik részével nem. :) Hiányolom a képletből a jövő generációját. A Goo... (2015.09.02. 09:06) A Google haldoklik

Címkék

3D-s mozi (1) AbilityMatrix (2) adatok (1) akkumulátor (1) Alphabet (2) Ampera (1) Android (1) apple (1) Apple (7) Apple Pay (1) árak (1) aszimmetrikus dominancia (1) autógyártás (1) autóipar (4) Becsei Áron (1) Bexei (1) Blackberry (1) bor (1) brand (2) branding (5) brand personality (1) csali hatás (1) CX (1) diszruptív (4) elektromos autó (2) email (1) Facebook (1) FMCG (1) Google (6) Google+ (1) Google Wave (1) Google Waves (1) growth hacking (1) igazság (1) imázs (1) innováció (11) iphone (1) iPhone (4) Jonathan Ive (2) kávé (1) kávéliszt (1) kék óceán (1) kérdőív (1) keynote (3) koffein (1) kommunikáció (2) konverzió (1) környezettudatosság (2) környezetvédelem (1) Linux (1) lojális (1) luxus (2) MacBook (2) MacBook Air (2) marketing (3) Microsoft (3) Microsoft Surface (2) mobile payment (1) neuromarketing (1) NFC (1) Nissan (1) Nokia (2) öko (2) okostelefon (3) olcsó (1) öntisztulás (1) Opel (1) Óra (1) paradigmaváltás (1) Paypal (1) piac (2) piackutatás (3) range anxiety (1) Raspberry PI (1) sales (1) Samsung (3) Slack (1) Sony (1) SSD (1) startup (1) storytelling (1) stratégia (5) tanácsadás (2) tanulás (1) taxissztrájk (1) termékfejlesztés (11) termékstratégia (1) Tesco (1) Tesla (4) tokaji (1) Toshiba (1) Toyota (1) TryMee (1) Uber (1) ügyfél (4) ügyfélélmény (8) ügyfélszerzés (3) user experience (1) UX (1) üzletfejlesztés (1) vásárlói elégedettség (1) vevői élmény (6) viselkedési közgazdaságtan (3) Whatsapp (1) Windows (1) Wunder (1) Wundercar (1) zöld (1) Címkefelhő

3 dolog, amire a Google Wave bukása megtaníthat

2015.05.21. 15:34 AbilityMatrix

idea_abilitymatrix.jpg

Túl gyakran találkozunk az innovációs termékek bukásával. És a bukás okát túl gyakran egyszerűen úgy fogalmazzák meg, hogy a termék rossz. A kedvenc példám a Google Wave. Ez egy rövid életű, de annál csodálatosabb termék volt, ami sosem találta meg igazán a helyét a piacon. Válaszokat próbált adni arra a kérdésre, hogy hogyan kommunikálunk egymással, és az első lépés volt abba az irányba, hogy elmozduljunk az emailes kapcsolattartás szintjéről. Képzeld el a Slack alkalmazást 2009 körül! Vagy a Snapchatet. Valamilyen módon a legtöbb kommunikációs applikáció a Wave elképzeléseinek a variációjára épül.


Akkor hogy lehet, hogy elbukott az ötlet? Miért bukott el? Milyen leckét kellene megtanulnunk a Wave bukásából?


A termékek bukásának számos oka lehet. Az egyik fő ok, amiről sosem beszélnek és ami a mi tapasztalataink alapján a legfontosabb lenne: a márka. Igen, jól olvastad. A márka létfontosságú az terméked számára. Miért?


Képzeld el, hogy a Porsche traktorokat épít. Igen, konkurenssé válna a John Deere-rel. Aztán kijönnének egy új ötlettel: olyan kerekeket készítenének, ami bármilyen akadállyal megbirkózik. A traktornak sosem kellene megállnia. Sikeresek lennének? Soha. Vagy nem vennének az emberek Porsche traktorokat, vagy az autópiacról írnák ki magukat. Egyszerűen nem áll összhangban, nem rezonál a termék és a márkához kapcsolódó vásárlói érzés. Az érzés, amit a vevők határoznak meg és nem a marketing osztály.


Térjünk vissza a Google emlékezetes bukásához! A Google mint márka az egyszerűség és az ingyenesség üzenetét hordozza. És ez 2009 óta sem változott. Bár a Wave hozzáférése limitált volt, ami alkalmanként még jó is lehet, de a limitált hozzáférés kevés esély a túléléshez az olyan termékek esetében, ahol nincs igazi use case, ügyfélélmény a háttérben. A Wave egy kommunikációs platform volt, valódi világméretű use case nélkül. Ha egy keresőt vagy egy email szolgáltatást üzemeltetsz, lehetsz limitált, meghívásos hozzáféréssel. Mert az emberek tudják, hogy mire való, mire lehet használni. Ha egy operációs rendszer kommunikációs platformját szeretnéd üzemeltetni, nem teheted limitálttá addig, míg nem tudod, mi lesz a fő irány, ami a piaci tapadást, a növekedést biztosíthatja a terméked számára.


Hogy mire taníthat a Wave téged, a saját innovációddal kapcsolatban?


A sok szempont közül, az első és legfontosabb, hogy megvizsgáld: milyen vásárlói érzések köthetőek a termékedhez. Ez nem biztos, hogy az lesz, amit a marketing osztály meghatározott, hanem arra figyelj, amit az emberek valójában éreznek/ gondolnak az általad képviselt márkáról. Az innovációd rezonál ezzel az elképzeléssel? Képesek vagy arra, hogy egy sikeres, másfajta szemléletmódot jeleníts meg az adott keretek között?

Mit kellene megjegyezned?


1, Értsd meg, mit éreznek/ gondolnak a vásárlók a márkáddal kapcsolatban. Ne a hivatalos elvárásokra vagy az általános elképzelésekre alapozz, különösen pedig ne a marketing osztály elképzeléseire. A vásárlóid kérdezd.


2, Gyűjtsd össze ezeket a kevésbé kézzelfogható, innovációddal kapcsolatos értékeket. Amikor egy ötletet kitalálsz, a fókusz azon legyen, hogy világosan lásd ezeket az értékeket. A végén ezek lesznek azok, amik megkülönböztetnek másoktól.


3, Ha az innováció érzékelt minőségei (amiket a vevők éreznek a márkával kapcsolatban) és a márka nem áll egymással összhangban, döntened kell: mi legyen az irány? Tényleg erre akarsz menni? Képes vagy az eredeti márkának egy spinoffját létrehozni, ami rendelkezik a fő irány tulajdonságaival, de az eredeti márka által meghatározott erős érzelmi horgony nélkül is képes létezni?


Mielőtt elkezded az új innovációs ötleted kidolgozását, gondold végig ezeket.

 

Mi ilyen, az érzelmi hatást tudatosan beépítő terméktervezést és értékesítési szemléletet adunk minden ügyfelünknek. Ha tetszett a bejegyzés, szólj hozzá, oszd meg másokkal is, és ha még nem tetted, csatlakozz hozzánk a Facebookon vagy LinkedIn-en!

Szólj hozzá!

Címkék: brand kommunikáció innováció termékfejlesztés ügyfélélmény Google vevői élmény Google Waves

A bejegyzés trackback címe:

https://abilitymatrix.blog.hu/api/trackback/id/tr137479928

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.