HTML

Alternatív Innováció

Friss topikok

  • AbilityMatrix: Hello, köszi a kommentet és a kérdést. Egy mobiltelefon webshop esetében a kiszállítás, csere, gar... (2016.08.29. 18:20) Mi a CX és miben különbözik a UX-től?
  • balogh_gabor: Egy részével egyet értek, másik részével nem. :) Hiányolom a képletből a jövő generációját. A Goo... (2015.09.02. 09:06) A Google haldoklik

Címkék

3D-s mozi (1) AbilityMatrix (2) adatok (1) akkumulátor (1) Alphabet (2) Ampera (1) Android (1) apple (1) Apple (7) Apple Pay (1) árak (1) aszimmetrikus dominancia (1) autógyártás (1) autóipar (4) Becsei Áron (1) Bexei (1) Blackberry (1) bor (1) brand (2) branding (5) brand personality (1) csali hatás (1) CX (1) diszruptív (4) elektromos autó (2) email (1) Facebook (1) FMCG (1) Google (6) Google+ (1) Google Wave (1) Google Waves (1) growth hacking (1) igazság (1) imázs (1) innováció (11) iphone (1) iPhone (4) Jonathan Ive (2) kávé (1) kávéliszt (1) kék óceán (1) kérdőív (1) keynote (3) koffein (1) kommunikáció (2) konverzió (1) környezettudatosság (2) környezetvédelem (1) Linux (1) lojális (1) luxus (2) MacBook (2) MacBook Air (2) marketing (3) Microsoft (3) Microsoft Surface (2) mobile payment (1) neuromarketing (1) NFC (1) Nissan (1) Nokia (2) öko (2) okostelefon (3) olcsó (1) öntisztulás (1) Opel (1) Óra (1) paradigmaváltás (1) Paypal (1) piac (2) piackutatás (3) range anxiety (1) Raspberry PI (1) sales (1) Samsung (3) Slack (1) Sony (1) SSD (1) startup (1) storytelling (1) stratégia (5) tanácsadás (2) tanulás (1) taxissztrájk (1) termékfejlesztés (11) termékstratégia (1) Tesco (1) Tesla (4) tokaji (1) Toshiba (1) Toyota (1) TryMee (1) Uber (1) ügyfél (4) ügyfélélmény (8) ügyfélszerzés (3) user experience (1) UX (1) üzletfejlesztés (1) vásárlói elégedettség (1) vevői élmény (6) viselkedési közgazdaságtan (3) Whatsapp (1) Windows (1) Wunder (1) Wundercar (1) zöld (1) Címkefelhő

Betűleves, avagy a Google új neve

2015.08.13. 10:33 AbilityMatrix

google_ability_matrix.jpg

Néhány napig szándékosan nem kattintottam egy hírre sem, ami a Google új nevével foglalkozik. Egyrészt nem volt időm, másrészt kíváncsi voltam, hogy megint másként látom a világot, vagy azért már kezdek normálissá válni. Úgy tűnik még mindig mást mutat nekem a világ, vagy legalábbis mást látok bele.


Azt nem tudom és nem tudhatom, hogy miért nevezték át ábécére a holding céget, és hogy valójában mi a céljuk vele, de leírom, hogy milyen pozitív hatása lehet 1-3 éven belül.

A Google-nek mindig problémája volt - ahogy minden nagy, beágyazott márkának - a hírnév, a vízió és az elvárás, amit a márkához kötsz. A Google esetében ez a free és a simple (a free nehezen fordítható: ingyenes, de lehet mindenki számára elérhető is, illetve szabad, a simple pedig az egyszerűséget jelenti). Többször megénekeltük már előadásokon, a blogon is, hogy egy rosszul teljesítő termék ritkán bukik meg azért, mert rossz. Azért bukik meg, mert valami nem stimmel. És ez a valami a márkából adódó elvárás és a termék által generált érzetek közötti szakadék. Az Apple-től elvárod, hogy szép és minőségi legyen, akkor is, ha valamit csak 1 dollárért adnának. Lehet, hogy belátnád, hogy egy dollárért nem lehet ugyanazt adni, mint ezerért. Ettől még sokkal magasabbak lesznek az elvárások, mint mondjuk a Huawei 1 dolláros termékével szemben.
Ezzel a teherrel birkózott a Google évekig. Elég ránézni a negyedéves jelentésekre és látszik, hogy a Google igazán hirdetésekből tud pénzt csinálni. A számok változnak, de közel 95%-a a bevételeknek hirdetésekhez köthető, a profitnak pedig a 98%-a származik hirdetésből és a kapcsolódó szolgáltatásokból. Azaz gyakorlatilag közvetlenül semmiből nem tudtak pénzt csinálni, vagy meghódítani vele a piacot. A Google+ jelentős számú felhasználóval rendelkezik, de az aktív használat messze elmarad a hasonló platformoktól (Twitter vagy Facebook).


Most a névváltással, ha okosan kezelik, lehetőség van arra, hogy egy új termék végre új brandként jelenjen meg a Google-házból. Megkapja az összes előnyt, amit a Google adni tud, de ne vigye magával azt a rengeteg elvárást, amit a Google mint brand jelent.
Természetesen ehhez arra van szükség, hogy a Google szép lassan lecsupaszítsa a Google céget, és abban csak az ingyenes, kereső alapú árbevétel termelő szolgáltatások és termékek legyenek benne. A többi terméket vagy termékötletet pedig a prototípus fázis után névben tegye be egy új cég alá. Eladhatóbb lesz, akár pénzt is lehet majd kérni érte és más üzleti területekre is betörhet a Google.


Miből fogjuk ezt észrevenni? Az Alphabet nevű cég erősen fog kommunikálni és saját, vagy új brandje alatt fog új termékeket bemutatni, akár a Google rendezvényeitől függetlenül. Ragaszkodni fognak hozzá, hogy a cikkekben ne jelenjen meg a Google neve, és hogy még utalás szinten se hangozzon el, hogy ez egy korábbi Google termék volt. Tartom annyira intelligensnek az alapítókat, hogy az elmúlt évek innovációs kudarcaiból tanulva felismerték, hogy a sikeres, azaz piacilag sikeres innovációk legnagyobb gátja a Google mint brand.

És nem mellesleg: a Google elkezdett egy hosszú és nehéz élethalálharcot, de erről majd egy következő bejegyzésben.

Ha tetszett a bejegyzés, szólj hozzá, oszd meg másokkal is, és ha még nem tetted, csatlakozz hozzánk a Facebookon vagy LinkedIn-en!

Szólj hozzá!

Címkék: branding Apple Google Google+ Alphabet

A bejegyzés trackback címe:

https://abilitymatrix.blog.hu/api/trackback/id/tr327702978

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.