HTML

Alternatív Innováció

Friss topikok

  • AbilityMatrix: Hello, köszi a kommentet és a kérdést. Egy mobiltelefon webshop esetében a kiszállítás, csere, gar... (2016.08.29. 18:20) Mi a CX és miben különbözik a UX-től?
  • balogh_gabor: Egy részével egyet értek, másik részével nem. :) Hiányolom a képletből a jövő generációját. A Goo... (2015.09.02. 09:06) A Google haldoklik

Címkék

3D-s mozi (1) AbilityMatrix (2) adatok (1) akkumulátor (1) Alphabet (2) Ampera (1) Android (1) apple (1) Apple (7) Apple Pay (1) árak (1) aszimmetrikus dominancia (1) autógyártás (1) autóipar (4) Becsei Áron (1) Bexei (1) Blackberry (1) bor (1) brand (2) branding (5) brand personality (1) csali hatás (1) CX (1) diszruptív (4) elektromos autó (2) email (1) Facebook (1) FMCG (1) Google (6) Google+ (1) Google Wave (1) Google Waves (1) growth hacking (1) igazság (1) imázs (1) innováció (11) iphone (1) iPhone (4) Jonathan Ive (2) kávé (1) kávéliszt (1) kék óceán (1) kérdőív (1) keynote (3) koffein (1) kommunikáció (2) konverzió (1) környezettudatosság (2) környezetvédelem (1) Linux (1) lojális (1) luxus (2) MacBook (2) MacBook Air (2) marketing (3) Microsoft (3) Microsoft Surface (2) mobile payment (1) neuromarketing (1) NFC (1) Nissan (1) Nokia (2) öko (2) okostelefon (3) olcsó (1) öntisztulás (1) Opel (1) Óra (1) paradigmaváltás (1) Paypal (1) piac (2) piackutatás (3) range anxiety (1) Raspberry PI (1) sales (1) Samsung (3) Slack (1) Sony (1) SSD (1) startup (1) storytelling (1) stratégia (5) tanácsadás (2) tanulás (1) taxissztrájk (1) termékfejlesztés (11) termékstratégia (1) Tesco (1) Tesla (4) tokaji (1) Toshiba (1) Toyota (1) TryMee (1) Uber (1) ügyfél (4) ügyfélélmény (8) ügyfélszerzés (3) user experience (1) UX (1) üzletfejlesztés (1) vásárlói elégedettség (1) vevői élmény (6) viselkedési közgazdaságtan (3) Whatsapp (1) Windows (1) Wunder (1) Wundercar (1) zöld (1) Címkefelhő

Apple Keynote - amit senkitől nem fogsz hallani

2015.09.10. 08:37 AbilityMatrix

apple-keynote-abilitymatrix-elemzes.png

Add el az Intel részvényeidet. Komolyan. Most, amíg még érnek bármit.
Ahogy a szaksajtót megismertem az évek alatt, erről biztosan nem fognak írni, de talán a tegnapi mise legfontosabb pontja volt a felszín alatt. Ez pedig a processzor teljesítmény. Szép lassan a semmiből eljutott az Apple oda, hogy lassan beéri a piacvezetőket a processzor tervezésben, illetve a teljesítményben és a fogyasztásban. Talán már meg is haladta, de mivel a szoftver és a hardver integrált egységet képez, nehéz erről pontos véleményt alkotni.
Mi ennek a jelentősége?
Bár jelenleg a Samsung is gyárt nekik processzort, azonban ezt nem a Samsung tervezi, és megfelelő gyártási technológiával rendelkezve más is képes ezt gyártani - tegyük hozzá, hogy ezzel azért egyelőre meggyűlt a baja az Applenek. Az értékteremtési láncban nagyon nagy érvágás, ha csak gyártasz, ezt a magyar cégek pontosan tudják. Az értéket nem az teremti, aki végrehajt, hanem aki alkot. Lásd még: http://9to5mac.com/2015/08/12/apple-samsung-tsmc-a9-chips/
És az Apple úgy vált meghatározó chipkészítővé, hogy közben nagyon kevesen tudnak vele lépést tartani. A semmiből, múlt és tapasztalat nélkül váltak a világ meghatározó processzorgyártójává. Az értéket ők teremtik, miközben a költség, a beruházás a beszállítóknál, jelen esetben a Samsungnál jelentkezik, az összes gyártáshoz kapcsolódó problémával együtt: bérek, szakszervezetek, állandó minőség, logisztika, stb.
Az Apple tegnap az iPad Proval nem mást mutatott meg, mint hogy hogyan lehet asztali teljesítményt tableten előcsalogatni. És itt nem a nyers erőről van szó, hanem valódi alkalmazásokról, éles körülmények között. Valódi, nagyon vagy kevésbé életszerű feladatokkal. Az, hogy az Apple valaha lecseréli-e saját processzorra a laptop szériát még kérdés. De a döntés többé már nem az Intel kezében van. Nem az Intel irányít. Vadászból űzött vaddá váltak. Ahogy az Apple megszelídítette a Microsoftot, úgy most éppen az Intelt idomítja magához. Az Apple dönti el, hogy bevállalja-e azt, hogy az OS X-et portolja az Axx chip családra vagy sem. Hogy biztosít-e (tud-e biztosítani) visszafele kompatibilitást.
Nyilván az Intel ettől nem fog összedőlni, mivel az Apple a személyi számítógép piacon egyelőre 10% alatti piaci részesedéssel rendelkezik. Viszont az Apple az egyetlen gyártó, aki növekszik, a hagyományos, Windows alapú gépek száma napról napra csökken. Csökkenő piacon piacvezetőnek lenni pedig az álmoskönyv szerint sem jelent semmi jót.

(Disclaimer: Ahogy azt korábban már írtuk, egészen lenyűgöző, amit a Microsoft csinált, ahogy visszataláltak a saját hangjukhoz és az új platformokon is versenybe szállnak a legproduktívabb megoldás címéért. A legfontosabb mondat ami velük kapcsolatban elhangzott: "productivity company"; azaz tudják, hogy kik ők és mi a "lelki kapcsolat" a felhasználók felé, és ezt be is mutatták, de erről egy későbbi cikkben írunk).

Szólj hozzá!

Címkék: innováció okostelefon keynote ügyfélélmény Apple Samsung iPhone Microsoft MacBook Air MacBook Jonathan Ive vevői élmény Microsoft Surface

A bejegyzés trackback címe:

https://abilitymatrix.blog.hu/api/trackback/id/tr707774526

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.