HTML

Alternatív Innováció

Friss topikok

  • AbilityMatrix: Hello, köszi a kommentet és a kérdést. Egy mobiltelefon webshop esetében a kiszállítás, csere, gar... (2016.08.29. 18:20) Mi a CX és miben különbözik a UX-től?
  • balogh_gabor: Egy részével egyet értek, másik részével nem. :) Hiányolom a képletből a jövő generációját. A Goo... (2015.09.02. 09:06) A Google haldoklik

Címkék

3D-s mozi (1) AbilityMatrix (2) adatok (1) akkumulátor (1) Alphabet (2) Ampera (1) Android (1) apple (1) Apple (7) Apple Pay (1) árak (1) aszimmetrikus dominancia (1) autógyártás (1) autóipar (4) Becsei Áron (1) Bexei (1) Blackberry (1) bor (1) brand (2) branding (5) brand personality (1) csali hatás (1) CX (1) diszruptív (4) elektromos autó (2) email (1) Facebook (1) FMCG (1) Google (6) Google+ (1) Google Wave (1) Google Waves (1) growth hacking (1) igazság (1) imázs (1) innováció (11) iphone (1) iPhone (4) Jonathan Ive (2) kávé (1) kávéliszt (1) kék óceán (1) kérdőív (1) keynote (3) koffein (1) kommunikáció (2) konverzió (1) környezettudatosság (2) környezetvédelem (1) Linux (1) lojális (1) luxus (2) MacBook (2) MacBook Air (2) marketing (3) Microsoft (3) Microsoft Surface (2) mobile payment (1) neuromarketing (1) NFC (1) Nissan (1) Nokia (2) öko (2) okostelefon (3) olcsó (1) öntisztulás (1) Opel (1) Óra (1) paradigmaváltás (1) Paypal (1) piac (2) piackutatás (3) range anxiety (1) Raspberry PI (1) sales (1) Samsung (3) Slack (1) Sony (1) SSD (1) startup (1) storytelling (1) stratégia (5) tanácsadás (2) tanulás (1) taxissztrájk (1) termékfejlesztés (11) termékstratégia (1) Tesco (1) Tesla (4) tokaji (1) Toshiba (1) Toyota (1) TryMee (1) Uber (1) ügyfél (4) ügyfélélmény (8) ügyfélszerzés (3) user experience (1) UX (1) üzletfejlesztés (1) vásárlói elégedettség (1) vevői élmény (6) viselkedési közgazdaságtan (3) Whatsapp (1) Windows (1) Wunder (1) Wundercar (1) zöld (1) Címkefelhő

A 3D hamis ígérete

2015.10.30. 13:55 AbilityMatrix

kamera_abilitymatrix.jpg

Amióta az Avatart láttam 3D-ben várom a folytatást. No nem az Avatar folytatását, hanem a jó 3D mozik folytatását. Lehet, hogy szélsőségesen negatív a véleményem, de azt gondolom: a 3D képességeit bemutató demo filmeken kívül a mai napig nincsen jobb 3D-s film az Avatarnál. Ez szerintem a filmes szakma szegénységi bizonyítványa. Vannak jó filmek, de mind elvéreznek a 3D kihívásaiban. Miért? Mert a 3D más. Más rendezést, mást operatőri munkát igényel.


Vevőként a 3D mozi megmaradt az ígéretek földjének. Beülsz, felrakod a szemüveget és várod a csodát. Néha, helyenként történik csoda, de általában csak csalódás. A csalódás akkor kezdődik, amikor elkezdenéd élvezni a 3D-t és a tekinteted elfordítod a kamera fókuszáról. És ahelyett hogy megnézhetnél egy további részletet a tájból vagy a díszletből, egy nagy büdös homályt fogsz látni. Kösz, 3D!

Az elmúlt évtizedekben olyan hatások és trükkök jelentek meg, amivel helyenként egy 2D-s, hagyományos moziélménynek is hatalmas mélység érzete van. A rendezők, operatőrök megtanulták, mit és hogyan lehet előállítani. Kialakultak az iskolák, képzések, meg tudod nézni mások munkáját, tudsz lopni, inspirálódni. 3D-ben ilyen nincsen.

Példák rossz 3D élményre? Gravity, Martian. A Gravity volt a legnagyobb csalódás, mert ennél szinte még a Kennedy Space Center virtuális kilövése is nagyobb élmény volt, pedig az nem egy mai darab és 2D. Ahogy elfordítottad a tekinteted a központi látványelemről, már semmit nem láttál.

Miért fontos ez? Itt van egy innováció, ami egy élményt új szintre tudott emelni, van rá kereslet és érdeklődés, de a gyártók nem akarják megtanulni használni, megmaradnak a marketing csábításánál és egy számukra kényelmes megoldásnál (3D kamerák). Rengeteg ilyen innováció van, amiben benne van egy jobb termék vagy szolgáltatás ígérete, de a gyártók tudatlansága vagy kényelme miatt megbukhat, miközben a vevőkben nagyon erős az igény és a vágy erre, és ezt a marketing is tudja. Csak valahogy a fejekbe nem megy be a gyártói, szolgáltatói oldalon.

Nézzünk egy fiktív példát! Tegyük fel, hogy amikor beszállsz a taxiba, akkor egy szenzor rendszer tudja, hogy éppen milyen állapotban vagy (pl. fáj e a fejed, mennyire vagy ideges), és a gyorsulás és lassulás maximális mértékét ehhez igazítja, segítve a taxist, hogy tökéletes élményben legyen részed, meg se érezd az utazást. A taxik gyártója erős marketing büdzsével "megtolja" a szolgáltatást, de a taxizás élménye nem változik, mert a taxisok nem akarják megtanulni, hogyan kéne másként vezetni ehhez.

Megveszed a motoros fogkefét, mert jó, de nem kapsz hozzá új szájhigiénés tréninget, hogy ne roncsold szét az ínyedet.

Vannak olyan innovációk, ahol nem lehet egyszerűen csak kényelmessé vagy egyszerűvé tenni a használatot, hanem kulturális szokásokat vagy tudást kell cserélni a fejekben, és ez sokszor generációváltással jár.

Most éppen a divat és a technológia összefonódása kapcsán dolgozunk egy startuppal, ami hasonló problémákkal kell, hogy szembenézzen: igény lenne a szolgáltatásra, de a szakma még ott tart, ahol kb. i.e. 743-ban, egy kicsit jobb logisztikával és kommunikációval. A folyamatok és fázisok pont ugyanazok, mint az Ókorban. Mi most ennek a változásnak az előkészítésén dolgozunk, több tucat hasonló startuppal világszerte. Bízunk abban, hogy ez az áttörés már nincs messze.

Ahogy a filmes világban is kell még egy-két generációt várni, akik megtanulják majd, hogyan kell 3D-ben jó filmet csinálni, úgy más területeken is jönnek azok az új, friss szellemiségű csapatok, akik valami olyat akarnak csinálni, összeilleszteni, amire korábban még nem gondolt senki.

ps: ez a csapat a TryMee, akik lehetővé teszik, hogy online lásd a ruhát a saját testeden, a tested egyedi adottságaival.

 

Ha tetszett a bejegyzés, szólj hozzá, oszd meg másokkal is, és ha még nem tetted, csatlakozz hozzánk a Facebookon vagy LinkedIn-en!

Szólj hozzá!

Címkék: innováció 3D-s mozi TryMee

A bejegyzés trackback címe:

https://abilitymatrix.blog.hu/api/trackback/id/tr678036456

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.