Sokféle piacszegmentálási és működési modell létezik. Ezek mindegyike valamilyen nyilvánvalóan egyértelmű, mérhető és számszerűsíthető tulajdonság alapján próbálja meg a csoportokat képezni. Azonban ha jól átgondoljuk, igazából mindig emberek vásárolnak és emberek készítenek termékeket, ők szolgáltatnak. Ennek jelentőségét nem lehet eléggé hangsúlyozni. Mi az, ami igazából meghatározza az embereket? Leginkább a viselkedésük. Azonban az embereket nem lehet a helyzetektől függetleníteni. Ezt azért fontos kiemelni, mert léteznek olyan modellek, amelyik embertípusokat építenek fel és azt vallják, hogy ezek a viselkedések helyzettől, üzletágtól és döntéstől függetlenek.
Mi az AbilityMatrixnál úgy gondoljuk, hogy a vevői viselkedés meghatározza az üzletfejlesztés irányát is.
A cégünk is és a vásárlóink is viselkednek valahogyan az üzleti kapcsolat során. Azonban ez a viselkedés nem jelenti azt, hogy mindig és minden helyzetben ugyanúgy viselkednének. Gondoljunk csak bele egy szülőbe, aki otthon transzparens módon hozza a döntéseit. Vajon ugyanilyen transzparens módon működik a munkahelyén is? Talán igen, de ez egyáltalán nem törvényszerű. Vagy ugyanígy egy pék, amikor a lisztet szerzi be, lehet hogy csak a minőséget tartja szem előtt, azonban amikor autót vásárol, a legolcsóbb ajánlatot választja. Vajon mind a két esetben ugyanúgy viselkedett?
A viselkedési hangsúlyok egyfajta éltető energiaként működnek az interakció során. Ha egy cég nyílt és őszinte, szinte már nyers, akkor olyan cégeket (és azon belül olyan döntéshozókat) fog maga köré gyűjteni, akiknek ez fontos, értékes, vagy akik ebben valamilyen eszközt látnak. Azaz nekik direkt módon sem jó, sem rossz, de a cég értékein, viselkedésén keresztül el tudnak érni egy számukra fontos élményt vagy hatást a szervezeten belül.
A viselkedés alapú üzletfejlesztés célja, hogy olyan megértésre helyezze a termékfejlesztést és az ügyfélakvizíciót, amivel hosszútávú és lojális kapcsolat alakulhat ki. Így nagyobb haszonnal lehet üzleti kapcsolatokat kiépíteni, mindkét oldal számára.
Mi ilyen, az érzelmi hatást tudatosan beépítő terméktervezést és értékesítési szemléletet adunk minden ügyfelünknek. A hiteles, érzelmi alapon is működő termékeké és szolgáltatásoké a jövő! Csatlakozz hozzánk Facebookon vagy LinkedIn-en!