HTML

Alternatív Innováció

Friss topikok

  • AbilityMatrix: Hello, köszi a kommentet és a kérdést. Egy mobiltelefon webshop esetében a kiszállítás, csere, gar... (2016.08.29. 18:20) Mi a CX és miben különbözik a UX-től?
  • balogh_gabor: Egy részével egyet értek, másik részével nem. :) Hiányolom a képletből a jövő generációját. A Goo... (2015.09.02. 09:06) A Google haldoklik

Címkék

3D-s mozi (1) AbilityMatrix (2) adatok (1) akkumulátor (1) Alphabet (2) Ampera (1) Android (1) apple (1) Apple (7) Apple Pay (1) árak (1) aszimmetrikus dominancia (1) autógyártás (1) autóipar (4) Becsei Áron (1) Bexei (1) Blackberry (1) bor (1) brand (2) branding (5) brand personality (1) csali hatás (1) CX (1) diszruptív (4) elektromos autó (2) email (1) Facebook (1) FMCG (1) Google (6) Google+ (1) Google Wave (1) Google Waves (1) growth hacking (1) igazság (1) imázs (1) innováció (11) iphone (1) iPhone (4) Jonathan Ive (2) kávé (1) kávéliszt (1) kék óceán (1) kérdőív (1) keynote (3) koffein (1) kommunikáció (2) konverzió (1) környezettudatosság (2) környezetvédelem (1) Linux (1) lojális (1) luxus (2) MacBook (2) MacBook Air (2) marketing (3) Microsoft (3) Microsoft Surface (2) mobile payment (1) neuromarketing (1) NFC (1) Nissan (1) Nokia (2) öko (2) okostelefon (3) olcsó (1) öntisztulás (1) Opel (1) Óra (1) paradigmaváltás (1) Paypal (1) piac (2) piackutatás (3) range anxiety (1) Raspberry PI (1) sales (1) Samsung (3) Slack (1) Sony (1) SSD (1) startup (1) storytelling (1) stratégia (5) tanácsadás (2) tanulás (1) taxissztrájk (1) termékfejlesztés (11) termékstratégia (1) Tesco (1) Tesla (4) tokaji (1) Toshiba (1) Toyota (1) TryMee (1) Uber (1) ügyfél (4) ügyfélélmény (8) ügyfélszerzés (3) user experience (1) UX (1) üzletfejlesztés (1) vásárlói elégedettség (1) vevői élmény (6) viselkedési közgazdaságtan (3) Whatsapp (1) Windows (1) Wunder (1) Wundercar (1) zöld (1) Címkefelhő

Miért vennék Teslát?

2015.03.18. 10:45 AbilityMatrix

motor_abilitymatrix.jpg

Számomra meghatározó minden szempontból a Tesla. Mint innovátor és elsősorban olyan területeken, amiről nem esik szó. Ez azonban az üzleti oldala. Ma azt szeretném bemutatni, hogy én miért vennék vagy Toyotát vagy Teslát.

Elöljáróban annyit, hogy másfél éve autó nélkül éljük életünket, annak minden szépségével és néha szívásával. Az autó nélküliség azt hiszem egy kicsit eltávolított a mindennapi élménytől és már nem homályos tekintettel nézegetem az autókat, hanem talán egy kicsit távolabbról, szárazabban. Én is ugyanolyan ember vagyok, mint bárki más, talán csak gyorsabban változik a viszonyom dolgokhoz. Ez az autókkal kapcsolatos választásomban biztosan tetten érhető. Hiába a gyönyörű formák, a mind újabb és újabb fejlesztések, számomra az autók unalmasak. Mára már csak a használati tárgy szerepét töltik be, élményt nem adnak az életemhez és tudom, hogy bármilyen autóban is ülök, nagyon nehéz annak nap mint nap új élményt adnia. Egyszerűen a jót és a rosszat is megszokod.


Ültem lenyűgöző és szép autókban, amik után sóvárogtam a bemutatásuk óta, de akár vezetve, akár utasként azt kellett látnom, hogy nincs különbség az autókban. Uniformok lettek. Szinte ugyanaz az élmény egy Mercedesben, egy BMW-ben, Audiban, Mazdában. Ezzel persze nem fog mindenki egyetérteni és ez így van rendjén. Azok, akik nem értenek egyet, azért nem értenek egyet, mert nekik még élményt ad az autó. Élveznek egy-egy belső kialakítási megoldást, vagy különleges elemet.


Én már nem. Számomra inkább vérlázító, hogy 2015-ben még mindig csak itt tartunk.

Lehet, hogy sok területen innovatív rengeteg autógyártó, de pl. ami a középkonzolokon található, az maga a szégyen. Ahogy az autós navigációs és infotainment felületek kinéznek, az már három éve is ciki volt. Ma pedig a full HD kijelzős telefonok és laptopok korában pixeles kijelző, el nem forduló térképek, user experience-t még csak hírből sem ismerő megoldásokkal van tele minden autó. Pedig lehetne ilyen is: 

 


Ezért vennék Toyotát. Vélhetően használtat és utána némi pénz ráfordításával a számomra fontos dolgokat kicserélném.


És ezért vennék Teslát. Az élményért. Azért az élményért, ami minden pillanatban utolér. Utolér akkor, amikor megrendeled, átveszed, amikor használod, töltöd és amikor rájössz, hogy éppen távolból frissítették az oprendszert, hogy 3.2 helyett 3.1 alatt gyorsuljon százra (friss hír: a cikk megjelenéskor lesz egy bejelentés arról, hogy szotverfrissítéssel oldják meg a távolság problémát 'range anxiety'). Vagy amikor benyomod az "Insane" gombot. Vagy amikor rájössz, hogy a szervíz élmény nem két külön szó, hanem egy összetett szó, így: szervízélmény. Mert nincs előírt kötelező szervíz. Biztosan vannak rossz élmények is, de az élmények már csak ilyenek. Húzd meg, ereszd meg.


Ha élményt akarnék, Teslát vennék.

Mi ilyen, az érzelmi hatást tudatosan beépítő terméktervezést és értékesítési szemléletet adunk minden ügyfelünknek. A hiteles, érzelmi alapon is működő termékeké és szolgáltatásoké a jövő! Csatlakozz hozzánk Facebookon vagy LinkedIn-en!

Szólj hozzá!

Címkék: autóipar user experience ügyfélélmény Toyota Tesla vevői élmény range anxiety

A bejegyzés trackback címe:

https://abilitymatrix.blog.hu/api/trackback/id/tr237280275

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása