HTML

Alternatív Innováció

Friss topikok

  • AbilityMatrix: Hello, köszi a kommentet és a kérdést. Egy mobiltelefon webshop esetében a kiszállítás, csere, gar... (2016.08.29. 18:20) Mi a CX és miben különbözik a UX-től?
  • balogh_gabor: Egy részével egyet értek, másik részével nem. :) Hiányolom a képletből a jövő generációját. A Goo... (2015.09.02. 09:06) A Google haldoklik

Címkék

3D-s mozi (1) AbilityMatrix (2) adatok (1) akkumulátor (1) Alphabet (2) Ampera (1) Android (1) apple (1) Apple (7) Apple Pay (1) árak (1) aszimmetrikus dominancia (1) autógyártás (1) autóipar (4) Becsei Áron (1) Bexei (1) Blackberry (1) bor (1) brand (2) branding (5) brand personality (1) csali hatás (1) CX (1) diszruptív (4) elektromos autó (2) email (1) Facebook (1) FMCG (1) Google (6) Google+ (1) Google Wave (1) Google Waves (1) growth hacking (1) igazság (1) imázs (1) innováció (11) iphone (1) iPhone (4) Jonathan Ive (2) kávé (1) kávéliszt (1) kék óceán (1) kérdőív (1) keynote (3) koffein (1) kommunikáció (2) konverzió (1) környezettudatosság (2) környezetvédelem (1) Linux (1) lojális (1) luxus (2) MacBook (2) MacBook Air (2) marketing (3) Microsoft (3) Microsoft Surface (2) mobile payment (1) neuromarketing (1) NFC (1) Nissan (1) Nokia (2) öko (2) okostelefon (3) olcsó (1) öntisztulás (1) Opel (1) Óra (1) paradigmaváltás (1) Paypal (1) piac (2) piackutatás (3) range anxiety (1) Raspberry PI (1) sales (1) Samsung (3) Slack (1) Sony (1) SSD (1) startup (1) storytelling (1) stratégia (5) tanácsadás (2) tanulás (1) taxissztrájk (1) termékfejlesztés (11) termékstratégia (1) Tesco (1) Tesla (4) tokaji (1) Toshiba (1) Toyota (1) TryMee (1) Uber (1) ügyfél (4) ügyfélélmény (8) ügyfélszerzés (3) user experience (1) UX (1) üzletfejlesztés (1) vásárlói elégedettség (1) vevői élmény (6) viselkedési közgazdaságtan (3) Whatsapp (1) Windows (1) Wunder (1) Wundercar (1) zöld (1) Címkefelhő

Kávéliszt

2014.08.28. 14:26 AbilityMatrix

coffeemiddle.png

Mindig örülünk, ha olyan hírről tudunk beszámolni, amikor mindeddig veszendőbe menő anyagok új felhasználási módját találják ki. Ráadásul ha ezzel még új munkahelyeket is teremtenek és olyan változásokat idéznek elő, ami felforgathatja az egész élelmiszeripart, attól egyenesen gyorsabban ver a szívünk. Ez a változás a szemünk előtt történik. A cím talán már sejtet valamit, de még csak most jön az elképesztő történet.

A kávé a kávébabból készül. A termésnek ez az egy része , amit felhasználnak, és a többi- húsnak nevezett rész- mind veszendőbe megy. Az innovátorok kitalálták egy módot, ahogyan ebből az eddig hulladékként kezelt anyagból lisztet lehet készíteni. Ez magában még nem változat meg semmit. De a valószínűleg eddigieknél olcsóbban előállítható liszt jelentős változásokat fog előidézni. A környezeti és a gazdasági értékei mellett ássunk mélyebbre az innovációs értékeibe és nézzük meg, hogy milyen iparágakat forgathat fel a kávéliszt.

Jelenleg a legnagyobb kihívás, hogy hogyan távolítsák el a koffeint a liszt alapanyagából. Most az a kenyér amit a kávélisztből készítesz tele van koffeinnel.

Mi lenne, ha nem ragaszkodnánk a jó öreg SWOT elemzéshez és nem címkéznénk fel mindent jóként vagy rosszként. Mi lenne, ha a koffeintartalmat egyfajta üzleti megszorításként kezelnénk?

A liszt koffeintartalmának egy lehetséges felhasználási módja, hogy olyan embereknek készítünk belőle energetizáló sütiket, akik nem bírják a kávé átható ízét. A koffein pótlására számukra tökéletes megoldás lenne a sütemény.

Azáltal hogy kávélisztet adunk a pékárukhoz új lehetőségei nyílnak annak, hogy olyan helyeken is kávéhoz jussunk, ahol nincs forró víz.

De várjunk csak! A kávézás valóban csak arról szólna, hogy megkapjuk a napi koffein adagunkat?

A kávézóknak nincs félnivalójuk, mivel a kávézás nemcsak a koffeinbevitelről szól. Azért járunk kávézókba, hogy élvezzük az atmoszférát, hogy szocializálódjunk. Még az otthon fogyasztott kávé is csak ritkán szól a koffeinről. A családok egy kávé mellett élvezik a reggelt, a gyerekek isznak egy kortyot, csak hogy érezzék a felnőttkor ízét.  Az eddig pocsékba menő anyagok új feldolgozási módja a kávéiparnak is lehetőséget ad a túlélésre,ha a vízkészletek apadni kezdnek, hiszen ennek ellenére még mindig tudnak kávéhoz kapcsolódó termékeket árulni és az üzleti élet részei maradni. Bár, ha a vízkészletek fogyásnak indulnak, valószínűleg kisebb gondunk is nagyobb lesz ennél.

Hogyan válhat mindez mégis fenyegetővé a kávéipar számára? Azáltal, ha fókuszt veszítenek, és ahelyett, hogy a kávéból nyert érzelmi értékre koncentrálnának, annak bizonygatásán kezdenek el rugózni, hogy a napi koffeinadagot jobb bevinni egy csésze kávéval mint egy kávélisztből készült sütivel. Mindez még a jövő zenéje, de érdemes figyelemmel kísérnünk.

A kávélisztről először a Café Frei magazinból értesültünk. Köszönet az inspirációért!

Ha többet akarsz megtudni a témáról, látogass el erre az oldalra: http://www.coffeeflour.com

Mi ilyen, az érzelmi hatást tudatosan beépítő terméktervezést és értékesítési szemléletet adunk minden ügyfelünknek. Ezt hívjuk érzelmi alapú termékfejlesztésnek. A hiteles, érzelmi alapon is működő termékeké és szolgáltatásoké a jövő! Csatlakozz hozzánk Facebookon vagy Linkedin-en.

Szólj hozzá!

Címkék: kávé koffein kávéliszt diszruptív

A bejegyzés trackback címe:

https://abilitymatrix.blog.hu/api/trackback/id/tr956644419

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása