Kínai kutatók nemrégiben megalkottak egy új lítium-alapú elemet, aminek 20 év az élettartama, és két perc alatt 70%-os töltöttséget generál. Nyilvánvaló, hogy az elemipart fel fogja forgatni, dehogy vajon lesz-e ilyen hatása más, a környezetet erősen terhelő iparágakra is, az kérdéses. Egy másik vitatható kérdés, hogy a vállalatok teret fognak-e engedni ennek a változásnak?
Kezdjük a nyilvánvalóval. Ha a Tesla valami más technológiai úton jár, akkor éppen most kaptak egy igazán rossz hírt. Ettől a bejelentéstől szinte egy pillanat alatt elégett az eddigi versenyelőnyük, a gyorstöltés. A régi elemtechnológia nagy átalakuláson ment keresztül, és noha talán ez nem old meg minden problémát, a nagyobbakra azért jelentős hatással van. A 20 éves élettartam minden autógyártónak jól hangzik a 15 perces újratöltési idő pedig egyenesen fantasztikus. Akárcsak a Tesla szupertöltője, minden felhajtás nélkül. Nehéz volt elképzelni, hogy jön egy áttörési pont, ami a régi autógyártókat újra pályára állítja, de ez kétségkívül egy ilyen pont. A tradicionális gyártók hagyományos akku technológiát használnak a hibrid autók készítése során. Hosszú távon úgy tűnt, csak hátrányaik vannak a tisztán elektromos autókkal összehasonlítva.
A felhasználói elektronikában a trükk még összetettebb. Egy olyan elem, ami gyorsan újratölthető, előnyt jelent, de a jelenlegi megoldások is elég jól működnek. Egy-két napos töltöttségi idővel, elég ha éjszakára töltőre rakod az eszközt, amit használsz. Ennélfogva a feltöltés gyorsabb lehetősége nem jelent akkora versenyelőnyt. Arról nem is beszélve, hogy ha valamit 1 óra helyett két perc alatt akarunk feltölteni, a rövidebb töltési idő nagyobb áramfelvételt jelent, amit nem biztos, hogy a jelenlegi háztartási hálózat elbír vagy ki tud szolgálni. Összegezve tehát, a felhasználói elektronika számára csak limitált előnyei vannak, talán csak a notebookok számára jelentenek valamit.
Vannak olyan területek, ahol a hosszabb élettartam megint csak nem számít nagy áttörésnek szemben a megnövelt kapacitással. Tipikusan ide tartozik az egészségügy. Ha egyáltalán nem tudsz áramhoz jutni, ismét nem sokat fogsz érzékelni a változásokból. Az építőiparban biztosan nem fog semmi megváltozni.
Ahhoz hogy az új elem sikeressé váljon, vagy olyan termékeket kell létrehozni, amik ki tudják használni az előnyeit, vagy létező termékeket kell keresni erre a célra, amiken keresztül érzékelhetővé válnak az elem által nyújtott előnyök. Ahogyan azt az előző példák mutatják, jelenleg az elem legtöbb előnye csak a marketing szintjén jelenik meg. Ez természetesen nem lebecsülendő, de a marketing csak marketing és nem valódi termék.
A valódi életből vett példa, hogy egy elektromos targonca esetében megszűnik az eddigi akkutöltési időből adódó leállás és gyakorlatilag nulla állásidővel lehet számolni. Szintén hasznos lehet a szünetmentes tápegység megoldásoknál, ahol bár a kapacitás nem változik, de az áramszünet után sokkal gyorsabban áll újra rendelkezésre a backup megoldás, azaz a szünetmentes tápellátást biztosító akkumulátorok percek alatt feltöltődnek a mostani órák helyett, így egy újabb áramkimaradás nem okoz visszafordíthatatlan problémákat.
Úgy gondolom, hogy új innovációkkal a környezeti katasztrófa megelőzhető. A kérdés az, hogy vajon az iparágak érzékenyek-e annyira, hogy befogadják a változást, csakhogy a Földet egy élhetőbb hellyé tegyék? Nem gondolom, hogy így van. A szerepük a profit-termelés. A jognak és a közigazgatásnak kell fellépnie a környezeti értékek megóvásáért. Innovációval elébe menni a környezeti katasztrófának és biztosítani azt, hogy az új vívmányok ne tűnjenek el a süllyesztőben. Vajon elég gyorsak vagyunk?
Mi ilyen, az érzelmi hatást tudatosan beépítő terméktervezést és értékesítési szemléletet adunk minden ügyfelünknek. Ezt hívjuk érzelmi alapú termékfejlesztésnek. A hiteles, érzelmi alapon is működő termékeké és szolgáltatásoké a jövő! Csatlakozz hozzánk Facebookon vagy Linkedin-en.