HTML

Alternatív Innováció

Friss topikok

  • AbilityMatrix: Hello, köszi a kommentet és a kérdést. Egy mobiltelefon webshop esetében a kiszállítás, csere, gar... (2016.08.29. 18:20) Mi a CX és miben különbözik a UX-től?
  • balogh_gabor: Egy részével egyet értek, másik részével nem. :) Hiányolom a képletből a jövő generációját. A Goo... (2015.09.02. 09:06) A Google haldoklik

Címkék

3D-s mozi (1) AbilityMatrix (2) adatok (1) akkumulátor (1) Alphabet (2) Ampera (1) Android (1) apple (1) Apple (7) Apple Pay (1) árak (1) aszimmetrikus dominancia (1) autógyártás (1) autóipar (4) Becsei Áron (1) Bexei (1) Blackberry (1) bor (1) brand (2) branding (5) brand personality (1) csali hatás (1) CX (1) diszruptív (4) elektromos autó (2) email (1) Facebook (1) FMCG (1) Google (6) Google+ (1) Google Wave (1) Google Waves (1) growth hacking (1) igazság (1) imázs (1) innováció (11) iphone (1) iPhone (4) Jonathan Ive (2) kávé (1) kávéliszt (1) kék óceán (1) kérdőív (1) keynote (3) koffein (1) kommunikáció (2) konverzió (1) környezettudatosság (2) környezetvédelem (1) Linux (1) lojális (1) luxus (2) MacBook (2) MacBook Air (2) marketing (3) Microsoft (3) Microsoft Surface (2) mobile payment (1) neuromarketing (1) NFC (1) Nissan (1) Nokia (2) öko (2) okostelefon (3) olcsó (1) öntisztulás (1) Opel (1) Óra (1) paradigmaváltás (1) Paypal (1) piac (2) piackutatás (3) range anxiety (1) Raspberry PI (1) sales (1) Samsung (3) Slack (1) Sony (1) SSD (1) startup (1) storytelling (1) stratégia (5) tanácsadás (2) tanulás (1) taxissztrájk (1) termékfejlesztés (11) termékstratégia (1) Tesco (1) Tesla (4) tokaji (1) Toshiba (1) Toyota (1) TryMee (1) Uber (1) ügyfél (4) ügyfélélmény (8) ügyfélszerzés (3) user experience (1) UX (1) üzletfejlesztés (1) vásárlói elégedettség (1) vevői élmény (6) viselkedési közgazdaságtan (3) Whatsapp (1) Windows (1) Wunder (1) Wundercar (1) zöld (1) Címkefelhő

Apple - innováció Jobs nélkül

2014.09.18. 10:51 AbilityMatrix

iphone6-hero-bb-201409_1.jpg

 

Múlt héten az Apple keynote-nak megvoltak a maga csúcsai és mélypontjai. Előzetesen nem gondoltam, hogy az Apple a Galaxy S sorozat alumínium változatával rukkol előAzt sem gondoltam, hogy az iPod Nano 6. generációját egy újratervezett operációs rendszerrel hozzák ki és “házon belül” gyártott szíjjal a szíjgyártás kiszervezésével szemben. Abban viszont egészen biztos voltam, hogy használati útmutatót nem fognak készíteni. Soha.

Úgy vélem, hogy az Apple jól jöhet ki ebből az egészből, hiszen esetükben a lojalitás még mindig a legfőbb ösztönző. A legtöbb elemző elmulasztott rámutatni arra, milyen hatékonyan illeszkedik egymásba az Apple kultúrája és Tim Cook új fókusza. Tim Cook az üzleti oldalról jön, és ez rendben is van. Egy Apple szintű vállalatot nem vezethetsz úgy, hogy naphosszat az új technológiáról ábrándozol. Kezedben kell tartanod az elosztási láncot, te felelsz a pénzügyi helyzetért és még ki tudja mi minden másért.

De az Apple lényegét tekintve a felhasználói élményről szól, és azt gondolom, az új Apple Pay megmenti a helyzetet. Mindenki nevet azon, hogy az Apple végül beletette az NFC-t a termékekbe, de senki nem jött rá, hogy az Apple csak olyan technikai újításokat alkalmaz, amikből közvetve vagy közvetlenül pénzt tud csinálni. Az előző évek biztonságtechnikai fejlődéseivel az Apple nem szimplán egy új mobilfizetési rendszert csinált – amire egyébként már az NFC is képes volt – hanem biztonságossá tette azt. Mennyire biztonságossá? Ez majd idővel kiderül, bár jelenleg a legfejlettebb rendszernek tűnik.

Nem mellesleg pedig számos olyan innovációt alkottak, amivel jelenleg egy vetélytársuk sem lenne képes előrukkolni. Nem gondolom, hogy a Google Phone lépést tud tartani vele, még akkor sem, ha a fizetési platformot nyílttá teszik mások számára is. Hogy mi ennek az oka? A Google egy software platform. A Sony, HTC, Samsung és mindenki más hardware-ben utaznak. Az adatok védelméhez, egy biztonságos megoldáshoz mindkettőre szükség van. Ha védeni akarod a telefonodon lévő fizetési adatokat, ha a telefonod ellopják, megint csak szükséged van mindkettőre. Szeretnéd, ha a vállalatok egymásra mutogatnának, amikor a telefonodról lopott adatokkal visszaélések történnek? Egy bank képviselőjeként szeretnél egy asztalnál ülni a Google alkalmazottjával, aki épp arról győzköd, hogy noha semmilyen nyomást nem tudnak gyakorolni a hardware gyártókra, mégis minden rendben lesz? Pontosan ezért gondolom, hogy a Google nyakig van a slamasztikában…annyira mélyen, hogy ki sem látnak belőle. Természetesen kiküszöbölhetik a csorbát, csak nem valószínű. Fizetés közben nem reklámozhatsz. Ha a Google kitalálja, hogyan lehet a reklámokat a fizetési rendszer részévé tenni, vagy sikerül a reklámokon kívül más profit-forrást találnia, akkor működhet. De nem most.

Az Apple abban is professzionális, hogy a piacra lépés előtt igényt generáljon a termékre. Fogalmam nincs, hogyan csinálják, de ez megint hamisítatlan Apple. Nem kell az új NFC-vel ellátott okostelefonoddal vadul olyan üzletek után kutatnod, ahol elfogadják, hanem egyből tudod használni. A használata természetesen korlátozott lesz. De nem ez a lényeg. Azzal, hogy már az elején számos vállalatot magad mellé állítasz, akik nem csatlakoznak hozzád, hamarosan kénytelenek lesznek szembenézni azokkal a vevőkkel akik az Apple Pay lehetőségének hiányában kőkorszakiként minősítik az üzletet. És nagyon jól tudjuk, hogy az Apple vásárlók mennyire érzékenyen reagálnak arra, ha  akülvilág” nem tud lépést tartani az Apple által állított standardokkal.

Hogy mi annyira tipikusan “Apple” az Apple Payben? Az élmény, a bevezetés, a software és hardware elemek integrálása. És mit ad mindehhez Tim Cook? A pénzre való fókuszt. Nem gondolom, hogy Steve Jobs üzleti megfontolásból jött volna elő az Apple Pay ötletével. A felhasználói élmény szempontjából talán, de soha nem az üzleti oldalról. De ez sajnálatos módon csak spekuláció.

És még egy záró gondolat. A PayPal alkalmazottainak hamarosan keményen kell dolgozniuk a CV-jükön, mivel százával kényszerülnek majd új munka után nézni. Jó volt veled PayPal. Nem, ez egy hazugság. Jobb híján jó volt használni, de utáltam, hogy 5 kártyát kellett törölnöm, mert időről időre feltörtek. RIP Paypal.

Mi ilyen, az érzelmi hatást tudatosan beépítő terméktervezést és értékesítési szemléletet adunk minden ügyfelünknek. Ezt hívjuk érzelmi alapú termékfejlesztésnek. A hiteles, érzelmi alapon is működő termékeké és szolgáltatásoké a jövő! Csatlakozz hozzánk Facebookon vagy Linkedin-en.

Szólj hozzá!

Címkék: keynote mobile payment Apple Google iPhone NFC Paypal Apple Pay

A bejegyzés trackback címe:

https://abilitymatrix.blog.hu/api/trackback/id/tr206708207

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása